Posilování s gumičkou u kočárku

Datum přidání: 27. 6. 2016

Píše Mgr. Lucie Mistoler a Kristýna Strakošová

Posilování s gumičkou u kočárku

Pokud jste maminka a děťátko ještě vozíte v kočárku a nebaví Vás jen tak bloumat ulicemi nebo parkem, můžete během takovéto procházky udělat i něco pro sebe a zaposilovat si. Postačí k tomu kruhová (anebo dlouhá) gumička.

Dnes jsme pro Vás připravili několik cviků s gumičkou z Inspiration Day lektorek Strolleringu, kterou „nasadíte“ na nohy nebo ruce a jdete posilovat, zatímco si Vaše ratolest hezky lebedí v kočárku.

1. POSILOVÁNÍ STEHEN A HÝŽDÍ – gumička kolem kotníků

  • Nasaďte si gumičku kolem kotníků a unožujte nohama před sebe kolem kočárku střídavě na jednu a druhou stranu, přitom stále vedete chůzi a jdete s kočárkem vpřed
  • Při unožování vydechujte
  • Noha, která unožuje, je vedena nikoliv nekmitá!!!
  • Dbejte držení středu těla („pupík k páteři“, vrchní část těla je na jednom místě a nesklání se k noze)
  • Při unožení se neprohýbejte v bederní části a nevystrkujte zadek do zadu
  • Pro ztížení cviku a zapojení lýtkových svalů můžete u stojné nohy jít na špičku

 

2. POSILOVÁNÍ HÝŽDÍ – gumička kolem kotníků

  • Nasaďte si gumičku kolem kotníků a unožujte nohama v bok střídavě na jednu a druhou stranu, přitom stále vedete chůzi a jdete s kočárkem vpřed
  • Při unožování vydechujte, klidně nahlas „ššš“
  • Stojná noha je lehce pokrčená
  • Hlídejte si střed těla a neprohýbejte se v bederní části (přitáhněte pupík k páteři, vrchní část těla „od pupíku nahoru“ je na jednom místě a neuhýbá ani ze strany na stranu, ani dopředu nebo do zadu – představte si, že Vám skrze páteř vede tyč, která Vás drží)
  • Pokud cvik provádíte správně, budou Vás bolet hýždě (tzv. „kmínky nebo česnečky“ J)

 

3. POSILOVÁNÍ RAMEN A RUKOU – gumička kolem dlaní

  • Gumičku si nasaďte kolem dlaní, jednou rukou držte madlo kočárku, druhou rukou upažujte v bok, stále vedete chůziRuka, která upažuje, míří nahoru – upažujte nad hlavu, na střed – upažujete na ve výši ramene, a pak dolu – upažujete ve výši stehna
  • Při upažení vydechněte
  • Dlaně mějte vždy otočené k zemi
  • Hlídejte si střed těla (pupík k páteři, ramena dolu, bederní část je „na místě“)
  • Myslete na to, že ruka je napnutá, může být lehce pokrčená v lokti (pokud ji máte hodně skrčenou, gumičku povolte, ať máte menší zátěž a cvičíte opravdu ramena a ruce :-))

4. POSILOVÁNÍ TRICEPSŮ – gumička kolem dlaní

  • Míru zátěže si volíte utažením nebo povolením vůle gumičkyLoket ruky za zády směřuje při celém pohybu vzad (ne do strany)
  • Dávejte pozor na zpevněný střed těla („pupík k páteři, nepřetáčejte se za rukou)
  • Pravidelně dýchejte
  • Rukou vedeme krouživý pohyb, jako bychom si chtěli strčit ruku do zadní kapsy u kalhot
  • Ruka za zády – loket směřuje dozadu a dlaň je otočená k tělu
  • Gumičku si nasaďte kolem dlaní, jednou rukou držte madlo kočárku, výchozí pozice pro durhou ruku je za zády, pokračujete v chůzi

5. POSILOVÁNÍ BICEPSŮ – gumička zaháknutá za kočárek a sevřená v dlaních (lze praktikovat jak s pružnější kulatou gumičkou, tak dlouhou gumičkou)

  • Gumičku provlékněte za kočárek tak, abyste ji jakoby přepůlili a v každé ruce měli jeden konec gumičky
  • Odstupte od kočárku na cca dva kroky
  • Nohy roznožte na šíři boků a mějte je lehce pokrčené
  • Ruce vedete podél těla, lokty jsou „zabořené“ v pase, celá ruka je v pravém úhlu, palce rukou směřují nahoru
  • Pomalu, nikoliv hmitem, veďte palce k ramenům (až se jich dotknete) a přitom vydechněte
  • Hlídejte střed těla („pupík k páteři“, neprohýbejte se v bederní části zad, nevystrkujte zadek)
  • Míru zátěže si volíte utažením nebo povolením vůle gumičky

Tato cvičení provádějte ve 3 sériích po 8mi opakováních na každou stranu. Ideálně začínejte až po 10-20minutách svižné chůze s kočárkem.

Přejeme Vám hodně zdaru a užijte si to! Brzy se můžete těšit na další posilování u kočárku, protože Vám přineseme další tipy na zajímavé cviky.

Podobné články

Získat půjčku je možné i v průběhu mateřské dovolené

Do situace, kdy potřebujeme alespoň malou finanční pomoc se může dostat ze dne na den každý z nás. To se týká i žen na mateřské dovolené. Byť s běžnými měsíčními příjmy vychází, přeci jen do domácnosti přináší peníze i partner, při nečekaných výdajích může Celý článek

fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Děti v pohybu aneb sportem ku zdraví

Dětská obezita není v dnešní době ojedinělá. Ve většině případů je příznakem nedostatku pohybu. Absence pohybové aktivity v pozdějším věku přináší další zdravotní problémy – křivení páteře, oslabené zádové a břišní svaly, špatné držení těla. Celý článek

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Vaše nejčastější otázky a odpovědi týkající se neplodnosti. 1.část

Co je to neplodnost? O miminko se již pokoušíme déle než rok. Mám nejprve kontaktovat svého gynekologa nebo rovnou navštívit kliniku asistované reprodukce? Musíme být s partnerem v manželském svazku, pokud chceme podstoupit IVF? Kdy a kdo mě informuje o tom, Celý článek

Komentáře