Čerstvé fíky – jak je vybrat a čemu pomáhají?

Datum přidání: 22. 10. 2015

Čerstvé fíky – jak je vybrat a čemu pomáhají?

Fíky jsou přírodní, kvalitní zdroj energie. Doporučují se těhotným ženám, kojícím matkám, studentům i dětem. V tomto počasí se doporučuje jejich konzumace při nachlazení – zmírňují kašel, ulehčují vykašlávání a změkčují dýchací cesty (sušené namočené do vody nebo povařené v mléce).

Kromě kašle zmírňují i bolesti v krku. Jak na to? Na kašel i bolest v krku – povaříme 6 fíkových plodů ve vodě nebo mléce (cca 0,5 litru), přidáme med a vypijeme.

Fíky využijeme při zažívacích problémech – čerstvé nebo sušené (do vody namočené), jsou úžasné přírodní projímadlo. Na to myslete při jejich konzumaci, jsou opravdu moc dobré, tak ať to nepřeženete :-).

Tak jak se doporučuje ráno na lačno vypít vodu s citronem, můžeme obměnit a ráno si dát 2 fíky a zapít  je sklenicí teplé vody (kromě nastartování zažívacího ústrojí, předcházíme vzniku hemeroidů a rakoviny).

Umožní nám lepší spánek, odstraní deprese a obecně zlepší náladu. Jsou vhodné pro ženy v menopauze, užívající antikoncepční přípravky.

Fíky jsou výtečné samotné, do salátů, džusů, koláčů, kandované, na marmelády, plněné šunkou, sýrem, připravují se z nich ale také vína a likéry.

Konzumace čerstvým fíků je jednoduchá, stačí omýt a můžeme jíst se šlupkou, oloupané nebo nakrájet a vyjíst jen dužinu.

Jak vybereme ten správný čerstvý fík? Plod musí mít fialovou barvu a slupka by neměla být porušena.

Těstoviny s čerstvými fíky

Těstoviny s čerstvými fíky400 g těstovin paccheri, 3 čerstvé fíky, 200 g slaniny nebo šunky od kosti, 150 g pecorina (případně parmazánu), sůl, růžový pepř, čerstvé oregano

Těstoviny uvařte podle návodu na obalu tak, aby byly al dente neboli na skus. Fíky oloupejte a vidličkou je rozmělněte do pasty. Slaninu nakrájejte na proužky a nasucho vyškvařte v pánvi. Těstoviny sceďte, část vody uschovejte, a vraťte je do hrnce, přilijte vodu a zahřívejte, aby vznikla lehce krémová omáčka. Sejměte z ohně, vmíchejte sýr (případně přilijte ještě část vody z vaření) a slaninu. Nakonec vmíchejte fíkovou pastu, podle chuti osolte a dolaďte růžovým pepřem. Ozdobte hoblinami pecorina a oreganem. Recept a foto zdroj: http://www.zdrava5.cz/.

Čerstvé fíky obsahují přibližně 80 % vody (20% sacharidů) oproti sušeným fíkům, které obsahují až 70 % sacharidů. Jsou bohaté na vitamín E, vitamín B1, B2 a B6, dále obsahují malé množství vitamínu C a provitamín vitamínu A.

Nesmíme opomenout jejich další bohatství na zinek, měď a mangan. Dále mají bílkoviny, aminokyseliny, draslík, vápník, vlákninu, hořčík, železo, pektiny, organické kyseliny, fermenty a slizy.

Mohlo by vás zajímat:

Podobné články

Grilované kuřecí špízy

Grilovací sezóna ještě nekončí. Babí léto má být teplé a slunečné, budeme venku a venku chutná nejlépe. Naložené kuřecí masíčko upravené na grilu budou milovat děti i rodiče a jak nádherně voní. Celý článek

Churros sladké tyčky

Oslaďte si poslední dny prázdnin a vyzkoušejte s dětmi jednoduchý recept z listového těsta. Představujeme jednodušší a zdravější variantu churros. Klasické churros se smaží a k servírování se podávají s rozpuštěnou čokoládou, ale už samotné tyčky jsou tak... Celý článek

Patizonová polévka překvapí svojí chutí

Už ta barva polévky je v tomto sluníčkovém počasí dokonalá, jak krásně ladí. Chuť polévky je až neočekávaně lahodná. Opravdu je moc dobrá a dětem bude jistě chutnat. Tedy u nás doma tyto husté polévky s topinkou nebo krutonky vedou. Celý článek

Komentáře