Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Cvičení v těhotenství = snadnější porod

Datum přidání: 28. 7. 2016
fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Pokud chcete rodit přirozeně, pak kromě návštěvy předporodních kurzů nebo kontaktování duly, začněte také pravidelně cvičit. Nové poznatky z oblasti porodnictví dokazují, že ženy, které v těhotenství cvičí, mají snadnější porod, jejich děti mají zdravou porodní váhu a méně u nich dochází k císařskému řezu.

Jen asi 15 % žen v těhotenství pravidelně cvičí. Přitom odborníci doporučují lehkou aktivitu každý den, a to zhruba v délce 30 minut. Nejčastější obavou žen, proč se cvičení vyhýbat, je zdraví dítěte.

Většina z nich se bojí, že by pravidelné cvičení mohlo negativně ovlivnit růst plodu v děloze. Opak je ale pravdou. V dnešní době se rodí stále více větších dětí (3,5 až 4,5 kg porodní váha není výjimkou). Jedním z důvodů, proč tomu tak je, může být neaktivita maminky při devítiměsíčním čekání. Prenatální cvičení snižuje riziko většího novorozence až o 31 %.

Základem jsou procházky na čerstvém vzduchu. Ale pozor! Jakoukoli aktivitu v těhotenství konzultujte se svým gynekologem nebo porodníkem. A nic nepřehánějte. Stačí pravidelný sport v rekreační podobě.

Pravidla sportu v těhotenství

  • nesportujte na doraz, důležité je dýchat a nebrat miminku kyslík  
  • hodně pijte, po cvičení dostatečně relaxujte, kontrolujte tělesnou teplotu a při pocitech slabosti ihned přestaňte
  • raději neposilujte a dávejte si pozor na sporty, které zvyšují nitrobřišní tlak
  • volte takové sporty, při kterých nehrozí velké riziko pádů a nárazů
  • intenzitu a zátěž volte podle své kondice

Jaké sporty jsou v těhotenství vhodné:

Chůze a běh
Obyčejnou chůzí (nebo také Nordic Walkingem) procvičíte vytrvalost a navíc ji můžete provozovat až do samého konce těhotenství. U běhu volte kombinaci běhu a svižnější chůze.

Body and Mind

Velmi vhodné sporty v těhotenství jsou jóga, pilates, tai-či a další podobné sporty. Kromě kondice a zpevněného těla najdete v těchto sportech klid a harmonii. Navíc dechové techniky a meditace se můžou hodit u dlouhého porodu.

Plavání

Plaváním v bazénu nebo cvičením ve vodě pro těhotné také nic nezkazíte. Voda je navíc příjemná i vašemu miminku v bříšku. Tanec Nenáročný druh sportu, u kterého jde spíše o relax, než důraz na výkon. Nenásilně dochází ke zlepšování kondice, posilování břišních a zádových svalů, učíte se rovnoměrně a správně dýchat.

Cvičení na míči

Toto cvičení doporučují i odborníci. Zvláště lehké pohupování ze strany na stranu, kdy posilujete svalstvo, ale zároveň uvolňujete napětí, které v oblasti pánve a trupu vzniká.

Jízda na kole

U jízdy na kole zvažte svůj stav. Pokud je vám dobře, pak není problém v tomto sportu setrvat až do konce těhotenství.

Podobné články

Zůstaly vám křečové žíly i po porodu? Nejde jen o estetický problém

Možná jste s nimi měla problémy již v těhotenství a doufala jste, že se jich po porodu zbavíte. Ve většině případů to tak bývá, ovšem stále je vysoké procento žen, které mají s křečovými žílami problémy i po porodu. Jaké je tedy řešení? Celý článek

Zuzana Bičíková

Píše Zuzana Bičíková

Fit po porodu – pomozte si ke zdraví léčebnou energií

V posledním článku ze seriálu, který se věnuje návratu k původnímu tělu po porodu, jsme probírali rozestup břišního svalstva. V dnešním přichází na řadu harmonizace a uvolňovací cvičení pro bolavá a unavená záda i páteř. Celý článek

Dovolená v těhotenství bez obav

Těhotenství je jedinečným obdobím v životě každé ženy a každá z nás ho prožívá úplně jinak. Zatímco pro některé neznamená téměř žádná omezení, jiné toho můžou dost vytrpět. Ať už jste v kterékoliv fázi radostného očekávání, léto přímo vybízí k dovolené, Celý článek

Komentáře