Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Cvičení v těhotenství = snadnější porod

Datum přidání: 28. 7. 2016
fitMAMI® *

Spolupracujeme s fitMAMI® *

Pokud chcete rodit přirozeně, pak kromě návštěvy předporodních kurzů nebo kontaktování duly, začněte také pravidelně cvičit. Nové poznatky z oblasti porodnictví dokazují, že ženy, které v těhotenství cvičí, mají snadnější porod, jejich děti mají zdravou porodní váhu a méně u nich dochází k císařskému řezu.

Jen asi 15 % žen v těhotenství pravidelně cvičí. Přitom odborníci doporučují lehkou aktivitu každý den, a to zhruba v délce 30 minut. Nejčastější obavou žen, proč se cvičení vyhýbat, je zdraví dítěte.

Většina z nich se bojí, že by pravidelné cvičení mohlo negativně ovlivnit růst plodu v děloze. Opak je ale pravdou. V dnešní době se rodí stále více větších dětí (3,5 až 4,5 kg porodní váha není výjimkou). Jedním z důvodů, proč tomu tak je, může být neaktivita maminky při devítiměsíčním čekání. Prenatální cvičení snižuje riziko většího novorozence až o 31 %.

Základem jsou procházky na čerstvém vzduchu. Ale pozor! Jakoukoli aktivitu v těhotenství konzultujte se svým gynekologem nebo porodníkem. A nic nepřehánějte. Stačí pravidelný sport v rekreační podobě.

Pravidla sportu v těhotenství

  • nesportujte na doraz, důležité je dýchat a nebrat miminku kyslík  
  • hodně pijte, po cvičení dostatečně relaxujte, kontrolujte tělesnou teplotu a při pocitech slabosti ihned přestaňte
  • raději neposilujte a dávejte si pozor na sporty, které zvyšují nitrobřišní tlak
  • volte takové sporty, při kterých nehrozí velké riziko pádů a nárazů
  • intenzitu a zátěž volte podle své kondice

Jaké sporty jsou v těhotenství vhodné:

Chůze a běh
Obyčejnou chůzí (nebo také Nordic Walkingem) procvičíte vytrvalost a navíc ji můžete provozovat až do samého konce těhotenství. U běhu volte kombinaci běhu a svižnější chůze.

Body and Mind

Velmi vhodné sporty v těhotenství jsou jóga, pilates, tai-či a další podobné sporty. Kromě kondice a zpevněného těla najdete v těchto sportech klid a harmonii. Navíc dechové techniky a meditace se můžou hodit u dlouhého porodu.

Plavání

Plaváním v bazénu nebo cvičením ve vodě pro těhotné také nic nezkazíte. Voda je navíc příjemná i vašemu miminku v bříšku. Tanec Nenáročný druh sportu, u kterého jde spíše o relax, než důraz na výkon. Nenásilně dochází ke zlepšování kondice, posilování břišních a zádových svalů, učíte se rovnoměrně a správně dýchat.

Cvičení na míči

Toto cvičení doporučují i odborníci. Zvláště lehké pohupování ze strany na stranu, kdy posilujete svalstvo, ale zároveň uvolňujete napětí, které v oblasti pánve a trupu vzniká.

Jízda na kole

U jízdy na kole zvažte svůj stav. Pokud je vám dobře, pak není problém v tomto sportu setrvat až do konce těhotenství.

Podobné články

Čekáte na miminko a ono stále nepřichází? Co když je to v hlavě…

V posledních dnech proletěla médii zpráva, že Česko zasáhla epidemie neplodnosti. Centra asistované reprodukce u nás rostou jako houby po dešti, úroveň lékařské péče je v tomto směru na velmi vysoké úrovni. Také proto je Česko jednou z nejvyhledávanějších zemí Celý článek

Alergie v těhotenství se dají zvládnout, ale mějte je pod kontrolou

Jste alergička a obáváte se, jak zvládnete těhotenství? Nebojte se, stačí dodržovat určitá pravidla a doporučení lékařů. Prvním pravidlem je, aby těhotná nepřerušila protialergickou léčbu. Celý článek

Zápis do porodnice

Zápis do porodnice? V jaké porodnici je zápis nutností? Kdy se musíte přihlásit? Otázky, na které se ptá každá budoucí maminka. Je pravda, že některé ani nevědí, že zápis do porodnice existuje. Tak pro všechny maminky, základní otázky, které vás mohou zajímat. Celý článek

Komentáře