Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Domácí ovocné přesnídávky

Datum přidání: 14. 2. 2018

Ovocné přesnídávky jsou na denním jídelníčku našich nejmenších. V dnešním článku představíme pár receptů na vynikající domácí přesnídávky. Druh ovoce je jen na vás, pak už stačí vybrat variantu s cukrem, bez cukru, s pudinkem…

Pro uchování přesnídávek si připravte malé sklenky se šroubovacím víčkem. Ty je třeba důkladně omýt a usušit, to stejné platí o víčku, můžete přetřít závit víčka alkoholem (např. slivovicí). Naplněné sklenky  sterilujeme v troubě na plechu s vodou (2 - 3 cm vody) cca 20 minut při teplotě 100°C.

Základem pro každou přesnídávku jsou jablka. Je vhodné ovoce se slupkou oloupat - broskve, meruňky... po rozvaření propasírovat. To stejné platí o jablíčkách, můžeme nakrájet na kousky a vařit se vším nebo před vařením očistit.

Do přesnídávky můžeme vymačkat šťávu z pomeranče nebo citronu, to je lepší u přesnídávek s cukrem :-) A vaříme podle tvrdosti ovoce cca 15 minut.

Ovocná přesnídavka bez cukru 

2 kg sladšího ovoce (jablka, banány...), 200 - 250 ml vody (podle potřeby podléváme)

Vaříme do změknutí/rozvaření, poté rozmixujeme a plníme do sklenic.

Na ovocnou přesnídávku s cukrem/medem/glukopurem (hroznový cukr/dextróza je přírodní náhradní sladidlo) použijeme stejný poměr ovoce a vody. Zde můžeme vymačkat do ovoce pomerančovou/citronovou šťávu a přidat k základu - jablíčkům méně sladké ovoce. Dochutíme cukrem, který přidáme k ovoci a vaříme.

Ovocná přesnídávka s pudinkem

1,5 - 2 kg ovoce, 1 l vody (případně přdáváme dle potřeb), 1 vanilkový pudink - pro menší děti (do 1 roka) použijeme kukuřičný nebo bramborový škrob, 150 g cukru/glukopuru

Ovoce s 0,5 l vody dáme vařit do měkka, pudink rozmácháme ve zbylé vodě a uvaříme. Přidáme k ovoci a vše rozmixujeme.

Podobné články

Gabriela Bartošovská

Píše Gabriela Bartošovská

Podzimní polévka z červené řepy

Na podzim je potřeba se jídlem pořádně zahřát! Ať už přijdete s dětmi o víkendu z procházky, hrabání listí, sbírání kaštanů, nebo prostě jen máte chuť na chutnou polévku, tak vám tato zeleninová vzpruha přijde vhod. Celý článek

Zdravé svačinky pro naše nejmenší

Ať už plánujeme jídelníček dětí dopředu nebo daný den, nesmíme zapomenout na svačiny. Svačina by měla být pestrá, zdravá a plná živin a samozřejmě také musí dětem chutnat, což nám děti umí pěkně ztížit. Celý článek

Tvarohové šátečky a koláčky bez kynutí plněné jablíčky

Nic moc počasí, ven se dostaneme málo, v lednici pár popadaných jablíček. Tak jsme se pustili do pečení. Základ byla dušená jablíčka ala povidla. Nejdřív jsme udělaly zdravější variantu šátečků z tvarohového těsta a jelikož nám ala povidla Celý článek

Komentáře