Hledáte důvod, proč se v těhotenství hýbat? Důvodů máme hned 7 :-)

Datum přidání: 27. 11. 2015
fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Hledáte důvod, proč se v těhotenství hýbat? Důvodů máme hned 7 :-)

Cvičení v těhotenství se opravdu vyplatí. Má pozitivní vliv na maminku a samozřejmě miminka, když je maminka v pohodě… Únava odejde, vyspíte se do krásy, rozlámané a bolavé tělo zmizí, jak mávnutím kouzelného proutku…

1. Dodá vám energii

Těhotenství je velmi náročné na energii a provází jej často zvýšená únava. Cvičení posílí váš kardiovaskulární systém, takže se nebudete cítit tolik unavená. Když budete mít silné svaly, nebudete muset vynakládat tolik úsilí, abyste je přinutila k aktivitě, i když se jedná jen o každodenní povinnosti. Podle odborníků stačí třicet minut denně mírného cvičení a vaše únava se rapidně sníží.

2. Budete lépe spát

Když přiberete deset a víc kilogramů, které máte soustředěné především na břichu, je skutečně obtížné najít polohu, v níž byste se mohla pohodlně vyspat. Cvičení ale váš spánkový režim upraví a budete spát mnohem hlubším spánkem, který vám poskytne více relaxace.

3. Zmírňuje těhotenské obtíže

Pravidelné cvičení protahuje a posiluje svaly, což zase pomáhá vašemu tělu lépe se vyrovnat s bolestmi a obtížemi těhotenství. Cvičení vám pomůže od bolestí zad, chůze zlepší krevní oběh a plavání zase posílí břišní svaly.

 

4. Připraví vás na porod

Je to jednoduchá rovnice: Čím více cvičíte, tím jste silnější a tím snáze zvládnete porod a poporodní dobu. Porod se často přirovnává k maratonskému běhu – potřebujete na něj sílu, vytrvalost a výdrž. A to všechno vám cvičení dodá, porod potom budete lépe zvládat.

5. Snižuje stres

Těhotenství s sebou nese velkou spoustu změn a zdaleka ne všechny jsou pozitivní. Můžete se cítit zároveň v extázi i depresi, můžete trpět úzkostí a být ve velkém stresu. Cvičení zvyšuje hladinu serotoninu, který pozitivně ovlivňuje náladu a snižuje hladinu stresu.

6. Zlepšuje sebevědomí

Kdykoli se podíváte na váhu, propadáte panice, že už se vám nikdy v životě nepodaří zhubnout do normální velikosti šatů? Tím, že zůstanete fyzicky aktivní, budete mít ze sebe lepší pocit a zlepší se vám i sebevědomí.

7. Vrátíte se rychleji ke své postavě

Když už nic jiného, mělo by vás motivovat, že po pravidelném cvičení se vám po porodu mnohem rychleji vrátí zpátky vaše postava.

Autor: Pavla Maříková, www.fitmami.cz

Mohlo by vás zajímat:

Podobné články

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Social freezing. Myslete na budoucnost. Nechejte si zamrazit své pohlavní buňky.

Nejproduktivnějším věkem ženy je období mezi 20.–30. rokem života, po 35. roce věku plodnost ženy začíná prudce klesat. U mužů je situace o něco příznivější, i u nich se kvalita spermií s přibývajícím věkem zhoršuje. Díky preventivní metodě social freezing... Celý článek

Hubnutí se švihadlem

Patříte k ženám, které se necítí dobře v posilovně, mezi lidmi, nerady jste řízeny časem, když se máte někam dostavit na přesnou hodinu…? To ale neznamená, že byste nemohla sportovat. Celý článek

Mateřská znaménka: Je nejvyšší čas si je nechat zkontrolovat

Prevence je důležitá ve všech oblastech medicíny, ale u kožních znamének to platí dvojnásobně. Zhoubný melanom je totiž velmi špatně léčitelný a úmrtnost je u něj mnohem vyšší než u jiných nádorů. Celý článek

Komentáře