Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Hledáte důvod, proč se v těhotenství hýbat? Důvodů máme hned 7 :-)

Datum přidání: 27. 11. 2015
fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Hledáte důvod, proč se v těhotenství hýbat? Důvodů máme hned 7 :-)

Cvičení v těhotenství se opravdu vyplatí. Má pozitivní vliv na maminku a samozřejmě miminka, když je maminka v pohodě… Únava odejde, vyspíte se do krásy, rozlámané a bolavé tělo zmizí, jak mávnutím kouzelného proutku…

1. Dodá vám energii

Těhotenství je velmi náročné na energii a provází jej často zvýšená únava. Cvičení posílí váš kardiovaskulární systém, takže se nebudete cítit tolik unavená. Když budete mít silné svaly, nebudete muset vynakládat tolik úsilí, abyste je přinutila k aktivitě, i když se jedná jen o každodenní povinnosti. Podle odborníků stačí třicet minut denně mírného cvičení a vaše únava se rapidně sníží.

2. Budete lépe spát

Když přiberete deset a víc kilogramů, které máte soustředěné především na břichu, je skutečně obtížné najít polohu, v níž byste se mohla pohodlně vyspat. Cvičení ale váš spánkový režim upraví a budete spát mnohem hlubším spánkem, který vám poskytne více relaxace.

3. Zmírňuje těhotenské obtíže

Pravidelné cvičení protahuje a posiluje svaly, což zase pomáhá vašemu tělu lépe se vyrovnat s bolestmi a obtížemi těhotenství. Cvičení vám pomůže od bolestí zad, chůze zlepší krevní oběh a plavání zase posílí břišní svaly.

 

4. Připraví vás na porod

Je to jednoduchá rovnice: Čím více cvičíte, tím jste silnější a tím snáze zvládnete porod a poporodní dobu. Porod se často přirovnává k maratonskému běhu – potřebujete na něj sílu, vytrvalost a výdrž. A to všechno vám cvičení dodá, porod potom budete lépe zvládat.

5. Snižuje stres

Těhotenství s sebou nese velkou spoustu změn a zdaleka ne všechny jsou pozitivní. Můžete se cítit zároveň v extázi i depresi, můžete trpět úzkostí a být ve velkém stresu. Cvičení zvyšuje hladinu serotoninu, který pozitivně ovlivňuje náladu a snižuje hladinu stresu.

6. Zlepšuje sebevědomí

Kdykoli se podíváte na váhu, propadáte panice, že už se vám nikdy v životě nepodaří zhubnout do normální velikosti šatů? Tím, že zůstanete fyzicky aktivní, budete mít ze sebe lepší pocit a zlepší se vám i sebevědomí.

7. Vrátíte se rychleji ke své postavě

Když už nic jiného, mělo by vás motivovat, že po pravidelném cvičení se vám po porodu mnohem rychleji vrátí zpátky vaše postava.

Autor: Pavla Maříková, www.fitmami.cz

Mohlo by vás zajímat:

Podobné články

Těhotenské obavy: Sauna, barvení vlasů, stres v těhotenství… Co s nimi?

Pokud čekáte své první miminko, určitě vás napadá spousta otázek, která s těhotenstvím souvisí. Na tom není nic neobvyklého, obavy jsou na místě. Pojďme se tedy společně podívat na ty nejčastější, abyste mohla být klidnější. Celý článek

Jak posílit imunitu u dětí: Zpomalte, dopřejte jim dobré jídlo a kvalitní spánek

S nastupujícím podzimem nás začínají trápit nejrůznější zdravotní neduhy, u dětí je to nejčastěji nachlazení. Ze statistik vyplývá, že to děti potrápí v průměru nejméně šestkrát do roka. To je docela vysoké číslo, co říkáte? Celý článek

Kolik hodin by měly spát děti a kolik spánku stačí dospělým?

Spánek a jeho kvalita ovlivňuje celý náš život. Díky němu může tělo odpočívat, dochází k regeneraci organismu, a navíc se během něj ukládají nové informace a vědomosti do mozku. Kolik hodin spánku je však tak akorát? Celý článek

Komentáře