Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Hubnout v zimě je hračka

Datum přidání: 25. 1. 2016

Píše Ing. Martin Škába

Že by to bylo nemožné, vždyť většina z nás na zimu přibírá :-) Ale proč vlastně? Může to být právě naopak a zima nám v tom pomáhá. Jak je to možné? Když se člověk pohybuje venku během nízkých teplot, metabolismus se zrychluje, protože organizmus vydává více energie, aby dodal tělu více tepla. 

Metabolismus a zima

Ale není to zase tak jednoduché. Komu se chce v zimě ven :-( spíše sedíme doma v teploučku, jíme a i na pití zapomínáme. 

Těžší jídla + méně pohybu + méně hydratace = pomalejší metabolismus a zvyšování tukové vrstvy

Co udělat k podpoře spalování tuků?

Je vhodné se zaměřovat na OUTDOOR aktivity (chůze nebo běh ve sněhu, cvičení s kočárky FITMAMI, lyžování jak sjezdové tak lépe běžky, delší túry). I 30 min procházka po obědě a večeři dělá divy. Podpoříte trávení, detoxikaci těla a spálíte více energie. 

Konzumace zahřívajících potravin podpoří metabolismus

Zaměříme se na tzv. termický účinek potravin. Každá potravina, kterou sníme, v našem těle během trávení vytváří chlad, je neutrální nebo plodí teplo. A nyní v zimě je velmi důležité se zaměřovat na konzumaci stravy se zahřívajícími účinky. Tím, že nás potraviny vnitřně zahřejí, podpoří se i zvýšení činnosti metabolismu a budete lépe spalovat tuky. Příroda pro nás připravila zeleninu jako zelí, tykve, dýně, růžičková kapusta, cibule, česnek, pórek, celer apod.

Vhodně zvolené potraviny a správná úprava = spalování tuků i v zimě

Potraviny upravujte vždy tepelně. Čerstvá zelenina a ovoce ohlazuje = zpomalení metabolismu. Nyní v zimě jsou nejlépší husté zeleninové vývary nebo tepelně upravená zelenina přidávaná ke každému jídlu. Nezapomínejte jíst dostatek bílkovin, nejíst sladké, jíst dostatek vlákniny (např. lněné semínko), jíst pravidelně během dne a dostatečně pít. 

Skvělý pomocník je i řada koření. V zimním období používejte k přípravě pokrmů kari, sušený česnek, bazalku, sušený zázvor, pepř, papriku. V zimě se nebojte ani masa. Je možné v hojné míře využívat ryb případně drůbežího masa v bio nebo domácí kvalitě.

Potraviny podporující metabolismus v období zimy

Obiloviny: divoká rýže, kroupy, oves, pohanka

Luštěniny: sója
Zelenina a ovoce: lilek, zelí, cibule, česnek, pórek, mrkev, třešně, hrozny, meruňky, jahody
Mléčné výrobky: kozí sýr, kozí mléko
Ořechy: vlašské
Ostatní: mořské řasy, mořská sůl, minerální vody, kakao, kokosové mléko
Maso: kuře, jehněčí, kozí maso, bažant
Ryby: losos, slávka, humr, úhoř, tuňák, pstruh, sardinky
Koření: čili, fenykl, muškátový oříšek, hřebíček, pepř, skořice, rozmarýn, zázvor

Podobné články

Těhotenské obavy: Sauna, barvení vlasů, stres v těhotenství… Co s nimi?

Pokud čekáte své první miminko, určitě vás napadá spousta otázek, která s těhotenstvím souvisí. Na tom není nic neobvyklého, obavy jsou na místě. Pojďme se tedy společně podívat na ty nejčastější, abyste mohla být klidnější. Celý článek

Jak posílit imunitu u dětí: Zpomalte, dopřejte jim dobré jídlo a kvalitní spánek

S nastupujícím podzimem nás začínají trápit nejrůznější zdravotní neduhy, u dětí je to nejčastěji nachlazení. Ze statistik vyplývá, že to děti potrápí v průměru nejméně šestkrát do roka. To je docela vysoké číslo, co říkáte? Celý článek

Eva: Po dětech netoužím, moje okolí mě nechápe. Já mám ale jasno

Každá žena chce dítě a ta, která říká, že po něm netouží, je divná. Tak přesně s takovými předsudky se setkává šestatřicetiletá Eva, když odpovídá na otázku, kdy konečně bude mít děti. Celý článek

Komentáře