Hubnout v zimě je hračka :-)

Datum přidání: 25. 1. 2016

Píše Ing. Martin Škába

Hubnout v zimě je hračka :-)

Že by to bylo nemožné, vždyť většina z nás na zimu přibírá :-) Ale proč vlastně? Může to být právě naopak a zima nám v tom pomáhá. Jak je to možné? Když se člověk pohybuje venku během nízkých teplot, metabolismus se zrychluje, protože organizmus vydává více energie, aby dodal tělu více tepla. 

Metabolismus a zima

Ale není to zase tak jednoduché. Komu se chce v zimě ven :-( spíše sedíme doma v teploučku, jíme a i na pití zapomínáme. 

Těžší jídla + méně pohybu + méně hydratace = pomalejší metabolismus a zvyšování tukové vrstvy

Co udělat k podpoře spalování tuků?

Je vhodné se zaměřovat na OUTDOOR aktivity (chůze nebo běh ve sněhu, cvičení s kočárky FITMAMI, lyžování jak sjezdové tak lépe běžky, delší túry). I 30 min procházka po obědě a večeři dělá divy. Podpoříte trávení, detoxikaci těla a spálíte více energie. 

Konzumace zahřívajících potravin podpoří metabolismus

Zaměříme se na tzv. termický účinek potravin. Každá potravina, kterou sníme, v našem těle během trávení vytváří chlad, je neutrální nebo plodí teplo. A nyní v zimě je velmi důležité se zaměřovat na konzumaci stravy se zahřívajícími účinky. Tím, že nás potraviny vnitřně zahřejí, podpoří se i zvýšení činnosti metabolismu a budete lépe spalovat tuky. Příroda pro nás připravila zeleninu jako zelí, tykve, dýně, růžičková kapusta, cibule, česnek, pórek, celer apod.

Vhodně zvolené potraviny a správná úprava = spalování tuků i v zimě

Potraviny upravujte vždy tepelně. Čerstvá zelenina a ovoce ohlazuje = zpomalení metabolismu. Nyní v zimě jsou nejlépší husté zeleninové vývary nebo tepelně upravená zelenina přidávaná ke každému jídlu. Nezapomínejte jíst dostatek bílkovin, nejíst sladké, jíst dostatek vlákniny (např. lněné semínko), jíst pravidelně během dne a dostatečně pít. 

Skvělý pomocník je i řada koření. V zimním období používejte k přípravě pokrmů kari, sušený česnek, bazalku, sušený zázvor, pepř, papriku. V zimě se nebojte ani masa. Je možné v hojné míře využívat ryb případně drůbežího masa v bio nebo domácí kvalitě.

Potraviny podporující metabolismus v období zimy

Obiloviny: divoká rýže, kroupy, oves, pohanka

Luštěniny: sója
Zelenina a ovoce: lilek, zelí, cibule, česnek, pórek, mrkev, třešně, hrozny, meruňky, jahody
Mléčné výrobky: kozí sýr, kozí mléko
Ořechy: vlašské
Ostatní: mořské řasy, mořská sůl, minerální vody, kakao, kokosové mléko
Maso: kuře, jehněčí, kozí maso, bažant
Ryby: losos, slávka, humr, úhoř, tuňák, pstruh, sardinky
Koření: čili, fenykl, muškátový oříšek, hřebíček, pepř, skořice, rozmarýn, zázvor

Mohlo by vás zajímat:

Podobné články

Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Podzimní péče o pleť. Dodejme jí jas a připravme na zimu

Podzim je období, kdybychom pleť měli připravit na zimní období a zároveň pleť zregenerovat po dlouho trvajícím létě. V letním období na pokožku působí negativní vlivy jako je intenzivní sluneční záření, klimatizace, slaná a chlorovaná voda. Celý článek

Píše Michaela Kratochvílová

Jak vybrat dětské zábrany a na co si dát pozor?

Děti jsou radost, ale v momentě, kdy se začnou objevovat svět a nezůstanou na jednom místě, musíte myslet i na bezpečností prvky, které vaše dítka ochrání před každodenními nástrahami. Zábrany jsou praktickým pomocníkem. A zachránily už nejeden karambol. Celý článek

fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Děti v pohybu aneb sportem ku zdraví

Dětská obezita není v dnešní době ojedinělá. Ve většině případů je příznakem nedostatku pohybu. Absence pohybové aktivity v pozdějším věku přináší další zdravotní problémy – křivení páteře, oslabené zádové a břišní svaly, špatné držení těla. Celý článek

Komentáře