Hubnutí se švihadlem

Datum přidání: 18. 4. 2019

Patříte k ženám, které se necítí dobře v posilovně, mezi lidmi, nerady jste řízeny časem, když se máte někam dostavit na přesnou hodinu…? To ale neznamená, že byste nemohla sportovat. Ideální je najít si cvičení, které se dají provádět doma, venku, na chalupě, kdekoli a kdykoli, kdy máte čas a náladu.

K takovým sportům, cvičením, patří skákání přes švihadlo. Úžasná aerobní cvičení účinné na spalování tuků. Skvělé je i to, že neplatíte za vstupné, nemusíte kupovat žádné drahé vybavení. Postačí vám jakékoli oblečení, švihadlo a vhodná obuv. I když… jako děti jsme skákaly i bosé. Abyste si neponičily klouby, je dobré vyhnout se tvrdým povrchům, jako je beton, dlažba, a skákat na trávě, hlíně, na hřišti, uvnitř na PVC, koberci… Stejně tak je důležitá délka švihadla, délku odvodíte od svojí výšky, ke které přičtěte 80 – 90 cm. Nebo si jednoduše švihadlo vyzkoušejte. Švihadlo, když uchopíte do rukou a uprostřed jej přišlápnete na zemi, v loktech byste měly mít úhel 90 stupňů. Tolerovaná je i délka, kdy švihadlo sahá na úroveň paží.

Tato aktivita bude bavit i děti, a tak můžete cvičit dohromady.

Skákáním ke zdraví

Před skákáním, stejně jako u jiného sportu je důležité se protáhnout a trochu zahřát. Pak můžete začít směle spalovat kalorie skákáním. Velkou předností skákání je, že dochází k posilování svalů celého těla a nehrozí přetížení samostatných partií.

Za pár dnů či týdnů zjistíte, že se cítíte lépe, budete zvyšovat kondici, zlepšíte kardiovaskulární systém. Nebudete se tak zadýchávat a skákat se vám bude stále lehčeji. Docházet bude i k uvolňování endorfinů, hormonů štěstí, budete se cítit spokojeněji, zlepší se vaše rovnováha fyzická i psychická, zlepší se spánek.

Při skákání spálíme 600-800 kalorií za hodinu. A 10 minut této aktivity je stejně účinné, jako 30 minut běhu.

Skákání může být i pro zahřátí před jiným sportem.

Nenásilně a volně

Začínejte zvolna, nepřepínejte se. Ideální je střídat rychlost skoků, od rychlých k pomalým a zase zrychlit. Jak to půjde, postupně přidávejte počet skoků.

Uvolněte zápěstí, nezatínejte v loktech, vědomě se snažte ruce naprosto oprostit od napětí. Doskok by měl být na obě chodidla najednou, pokud neskáčete netypické druhy skoků. Až se ale švihadlo stane vaším dobrý společníkem, určitě vás skákání snožmo nebude dlouho uspokojovat. Skákejte na jedné noze, střídejte nohy, pro inspiraci použijte internet.

Švihadlo se dá použít i k protahování, kdy si jej složíte, uchopíte do rukou a děláte předklony, úklony. Nebo si jej zahákněte o špičku nohy a zkuste udělat „vlaštovku“, vytáhnout špičku s celou nohou co nejvíc za vás a podobně.

Podobné články

Maminka má pipinku a tatínek pindíka aneb nahota v rodině u malých dětí

Chodíte před svými dětmi předškolního věku doma nazí nebo naopak si nedokáže představit, že by vás vaše dítě vidělo v rouše Evině a Adamově? A jak s malými dětmi mluvit o rozdílech mezi pohlavím? A je to vůbec potřeba? Celý článek

Vitamin D je důležitý nejen pro nejmenší děti

Naše tělo potřebuje pro svůj zdárný vývoj a následně „chod“ mnoho vitaminů. K velmi důležitým patří vitamin D. Podstatný je zejména pro nejmenší děti a batolata. Celý článek

Píše Tereza Bečková

Jaká je výše alimentů v roce 2019 a jak je vypočítat

Jak na výpočet alimentů a v čem vám pomohou tabulky výživného? Výše alimentů nezáleží pouze na příjmech rodičů a je třeba nezapomínat, že i výživné má své náležitosti. Jaké to jsou? Celý článek

Komentáře