Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

Datum přidání: 18. 9. 2015

Píše Hanka Římanová

Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

S končícím létem se ručička na váze může rozběhnout téměř do „nekonečna“. Waw! Co se to stalo? Léto a období dovolené nás vykolejí ze zaběhnutého režimu raz dva a návštěvy přátel spojené s grilováním a ochutnáváním ze stolů hostitelek naší linii neprospějí.

Čím začít, když chce žena zhubnout a chce se o to pokusit sama? Co jako první vyřadit z jídelníčku a co postupně přidávat?

  • vyřadit – fastfood, smažené jídlo, polotovary, cukrárny, uzeniny, potraviny obsahující umělá aditiva, alkohol, bílou mouku, včetně zahuštěných omáček a polévek
  • omezit na minimum – kávu, cukr, černý čaj, umělá sladidla, mléko
  • červené maso vyměnit za zdroje kvalitních bílkovin, jako je bílé maso, ryby, čerstvé sýry, bílé jogurty (3% tuku), tofu, tempeh, luštěniny
  • přidávat potraviny s obsahem vlákniny, vitaminů, minerálních látek a enzymů, které podporují činnost a pročištění střev – čerstvá zelenina – ideálně listová a tmavě zelená, nejlépe ke každému dennímu jídlu; tepelně upravená zelenina; celozrnná rýže a těstoviny

Pro ženy, které se dříve nad svým jídelníčkem nikdy nezamýšlely a rády by začaly jíst zdravě, mám několik malých fíglů:

  • důležité je zhodnocení výchozího stavu. Udělat si přehled o tom, co a kolik snědí a hlavně v kterou denní dobu. Skladba a správné načasování jídla jsou klíčové faktory. Vycházím ze zkušenosti a nejčastější otázky klientů, kteří nastoupí na redukční program a dostanou sestavený jídelníček. „Tolik jídla?“ ptají se obvykle. Velké procento lidí se k nadváze či obezitě dopracovalo právě přes „podvýživu“.
  • salát s kuřecím masem k obědu je při hubnutí dobrá volba, ovšem pouze za předpokladu, že je doplněný dostatečným množstvím komplexních sacharidů, které zajistí energii pro odpolední výkon – celozrnné pečivo nebo zeleninová polévka s luštěninou, celozrnnou rýží či pohankou.
  • dalším důležitým krokem je inventura „příčin hříchů“ a praktická organizace života tak, aby co nejvíce podporoval nový zdravý životní styl.
  • Projev – hamburger nebo párek v rohlíku cestou z práce
  • Důvod – zůstala jste dlouho v práci a cestou domů mám hlad a chuť na všechno co vidím
  • Řešení – nakupte zásobu trvanlivých svačinek (ovocné či proteinové tyčinky (Lifefood, dm drogerie), nesolené mandle, ovocné smoothie (dm drogerie), banán – mějte vždy po ruce malou svačinku – v práci v šuplíku, v kabelce, …
  • pojmenovat silný motiv – změna šatníku, nová známost, nová pracovní pozice, dovolená u moře
  • najít si spojence – osobního trenéra, wellness kouče, výživového poradce – kromě užitečných rad a tipů jak ta „moudra“ aplikovat v reálném životě pomohou s motivací a podpoří úsilí.

Podobné články

fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Děti v pohybu aneb sportem ku zdraví

Dětská obezita není v dnešní době ojedinělá. Ve většině případů je příznakem nedostatku pohybu. Absence pohybové aktivity v pozdějším věku přináší další zdravotní problémy – křivení páteře, oslabené zádové a břišní svaly, špatné držení těla. Celý článek

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Vaše nejčastější otázky a odpovědi týkající se neplodnosti. 1.část

Co je to neplodnost? O miminko se již pokoušíme déle než rok. Mám nejprve kontaktovat svého gynekologa nebo rovnou navštívit kliniku asistované reprodukce? Musíme být s partnerem v manželském svazku, pokud chceme podstoupit IVF? Kdy a kdo mě informuje o tom, Celý článek

Spolupracujeme s Nevýchova.cz

Manipulace skrytá v pochvale. Je dobré chválit za každou cenu?

V poslední době jsem si víc, než kdy jindy uvědomila, že děti nejsou hloupé. Zrcadlo mi nastavily děti kolem mě, úplně stejné děti, jaké máte kolem sebe vy. O nic víc chytřejší nebo vyspělejší. A právě tyto děti mi ukázaly, že je důležité chválit upřímně. Celý článek

Komentáře