Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

Datum přidání: 18. 9. 2015

Píše Hanka Římanová

Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

S končícím létem se ručička na váze může rozběhnout téměř do „nekonečna“. Waw! Co se to stalo? Léto a období dovolené nás vykolejí ze zaběhnutého režimu raz dva a návštěvy přátel spojené s grilováním a ochutnáváním ze stolů hostitelek naší linii neprospějí.

Čím začít, když chce žena zhubnout a chce se o to pokusit sama? Co jako první vyřadit z jídelníčku a co postupně přidávat?

  • vyřadit – fastfood, smažené jídlo, polotovary, cukrárny, uzeniny, potraviny obsahující umělá aditiva, alkohol, bílou mouku, včetně zahuštěných omáček a polévek
  • omezit na minimum – kávu, cukr, černý čaj, umělá sladidla, mléko
  • červené maso vyměnit za zdroje kvalitních bílkovin, jako je bílé maso, ryby, čerstvé sýry, bílé jogurty (3% tuku), tofu, tempeh, luštěniny
  • přidávat potraviny s obsahem vlákniny, vitaminů, minerálních látek a enzymů, které podporují činnost a pročištění střev – čerstvá zelenina – ideálně listová a tmavě zelená, nejlépe ke každému dennímu jídlu; tepelně upravená zelenina; celozrnná rýže a těstoviny

Pro ženy, které se dříve nad svým jídelníčkem nikdy nezamýšlely a rády by začaly jíst zdravě, mám několik malých fíglů:

  • důležité je zhodnocení výchozího stavu. Udělat si přehled o tom, co a kolik snědí a hlavně v kterou denní dobu. Skladba a správné načasování jídla jsou klíčové faktory. Vycházím ze zkušenosti a nejčastější otázky klientů, kteří nastoupí na redukční program a dostanou sestavený jídelníček. „Tolik jídla?“ ptají se obvykle. Velké procento lidí se k nadváze či obezitě dopracovalo právě přes „podvýživu“.
  • salát s kuřecím masem k obědu je při hubnutí dobrá volba, ovšem pouze za předpokladu, že je doplněný dostatečným množstvím komplexních sacharidů, které zajistí energii pro odpolední výkon – celozrnné pečivo nebo zeleninová polévka s luštěninou, celozrnnou rýží či pohankou.
  • dalším důležitým krokem je inventura „příčin hříchů“ a praktická organizace života tak, aby co nejvíce podporoval nový zdravý životní styl.
  • Projev – hamburger nebo párek v rohlíku cestou z práce
  • Důvod – zůstala jste dlouho v práci a cestou domů mám hlad a chuť na všechno co vidím
  • Řešení – nakupte zásobu trvanlivých svačinek (ovocné či proteinové tyčinky (Lifefood, dm drogerie), nesolené mandle, ovocné smoothie (dm drogerie), banán – mějte vždy po ruce malou svačinku – v práci v šuplíku, v kabelce, …
  • pojmenovat silný motiv – změna šatníku, nová známost, nová pracovní pozice, dovolená u moře
  • najít si spojence – osobního trenéra, wellness kouče, výživového poradce – kromě užitečných rad a tipů jak ta „moudra“ aplikovat v reálném životě pomohou s motivací a podpoří úsilí.

Podobné články

Biomatky jsou ženy, které chtějí zdravou rodinu i domácnost. Co všechno se snaží změnit

Trend zdravého životního stylu je stále na vzestupu. Ve zdravém duchu, v co nejvíce přírodním, přirozeném, se snaží žít i současné maminky dětí. V různých oblastech života se vrací k dřívějším technikám…Co vše mění a kde se přizpůsobují přírodnímu životu? Celý článek

Nechat dotepat pupečník nebo ne? Jaké jsou výhody pozdějšího oddělení pupečníku?

Ještě nedávno se o významu dotepání pupečníku po porodu tolik nemluvilo jako dnes. Přitom je jasné, že jeho pozdější oddělení má nesporné výhody pro miminko. Odložené přerušení pupečníku schvaluje také Světová zdravotnická organizace, která doporučuje... Celý článek

Jak si užít Vánoce v klidu a bez stresu? Zapojte děti a nesnažte se být dokonalá

Vánoce, svátky klidu, míru, lásky a pohody. Ano, to vám řekne téměř každý při odpovědi, jak si představuje nejkrásnější svátky roku. O tom, že tomu předchází shon a stres se už mluví méně. Každý chce mít přece dokonalou domácnost a málokterá maminka přizná, Celý článek

Komentáře