Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

Datum přidání: 18. 9. 2015

Píše Hanka Římanová

Jak na kila, která připlavala s plavkovou sezonou?

S končícím létem se ručička na váze může rozběhnout téměř do „nekonečna“. Waw! Co se to stalo? Léto a období dovolené nás vykolejí ze zaběhnutého režimu raz dva a návštěvy přátel spojené s grilováním a ochutnáváním ze stolů hostitelek naší linii neprospějí.

Čím začít, když chce žena zhubnout a chce se o to pokusit sama? Co jako první vyřadit z jídelníčku a co postupně přidávat?

  • vyřadit – fastfood, smažené jídlo, polotovary, cukrárny, uzeniny, potraviny obsahující umělá aditiva, alkohol, bílou mouku, včetně zahuštěných omáček a polévek
  • omezit na minimum – kávu, cukr, černý čaj, umělá sladidla, mléko
  • červené maso vyměnit za zdroje kvalitních bílkovin, jako je bílé maso, ryby, čerstvé sýry, bílé jogurty (3% tuku), tofu, tempeh, luštěniny
  • přidávat potraviny s obsahem vlákniny, vitaminů, minerálních látek a enzymů, které podporují činnost a pročištění střev – čerstvá zelenina – ideálně listová a tmavě zelená, nejlépe ke každému dennímu jídlu; tepelně upravená zelenina; celozrnná rýže a těstoviny

Pro ženy, které se dříve nad svým jídelníčkem nikdy nezamýšlely a rády by začaly jíst zdravě, mám několik malých fíglů:

  • důležité je zhodnocení výchozího stavu. Udělat si přehled o tom, co a kolik snědí a hlavně v kterou denní dobu. Skladba a správné načasování jídla jsou klíčové faktory. Vycházím ze zkušenosti a nejčastější otázky klientů, kteří nastoupí na redukční program a dostanou sestavený jídelníček. „Tolik jídla?“ ptají se obvykle. Velké procento lidí se k nadváze či obezitě dopracovalo právě přes „podvýživu“.
  • salát s kuřecím masem k obědu je při hubnutí dobrá volba, ovšem pouze za předpokladu, že je doplněný dostatečným množstvím komplexních sacharidů, které zajistí energii pro odpolední výkon – celozrnné pečivo nebo zeleninová polévka s luštěninou, celozrnnou rýží či pohankou.
  • dalším důležitým krokem je inventura „příčin hříchů“ a praktická organizace života tak, aby co nejvíce podporoval nový zdravý životní styl.
  • Projev – hamburger nebo párek v rohlíku cestou z práce
  • Důvod – zůstala jste dlouho v práci a cestou domů mám hlad a chuť na všechno co vidím
  • Řešení – nakupte zásobu trvanlivých svačinek (ovocné či proteinové tyčinky (Lifefood, dm drogerie), nesolené mandle, ovocné smoothie (dm drogerie), banán – mějte vždy po ruce malou svačinku – v práci v šuplíku, v kabelce, …
  • pojmenovat silný motiv – změna šatníku, nová známost, nová pracovní pozice, dovolená u moře
  • najít si spojence – osobního trenéra, wellness kouče, výživového poradce – kromě užitečných rad a tipů jak ta „moudra“ aplikovat v reálném životě pomohou s motivací a podpoří úsilí.

Podobné články

Zuzana Bičíková

Píše Zuzana Bičíková

Fit po porodu. Cviky podporující redukci břišní diastázy

Dech a dechové cvičení, podporující redukci břišní diastázy, opětovnou funkčnost břišních svalů a správnou aktivaci pánevního dna. Dnes vám představíme 9 cviků, které vaše tělo dostanou opět do formy po porodu. Celý článek

Epilepsie u dětí se může projevit zcela nenápadně

Moc se o ní nemluví, přitom patří mezi nejčastější chronickou nemoc u dětí u nás. Řeč je o epilepsii. A pokud si myslíte, že mezi její projevy patří záchvaty, kdy dotyčný o sobě neví, jste na omylu. Ze začátku může totiž vypadat zcela nenápadně. Celý článek

Píše Baby Office

Stát vám zaplatí školku také za rok 2018. Jak na to?

Dáváte své dítko do soukromé miniškolky? Všichni rodiče vědí, že platit školkovné není zrovna levná záležitost. Dobrá zpráva je, že díky slevě na dani za vás stát zaplatí školku i v roce 2018, a to až do výše 12 200 Kč. Byla by škoda této možnosti nevyužít. Celý článek

Komentáře