Jak nabrat energii a cítit se šťastně

Datum přidání: 9. 3. 2016

Píše Linda Mahelová

Jak nabrat energii a cítit se šťastně

Více energie si přeje nejedna z nás a pokud máme kolem sebe děti, potřebujeme ji ještě víc. Odpoledne, kdy já už skoro padám na pusu mi moje dítě dokazuje, že jen tak pokoj nedá a se spaním si ještě počkám… Kde tu energii děti berou, jak je možné, že ráno vstanou a ještě za tmy ji mají stále na rozdávání? Tak to prostě bylo, je a bude :-) a my drahé dámy se zamyslíme, kde se nám ztrácí a jak ji můžeme jednoduše nabrat, tak vzhůru…

Celý článek bych shrnula do pár slov: zastavme se, ukliďme si, očistěme se.

Zima je období, kdy se v přírodě zrovna nic moc neděje. Tedy alespoň my nic nevidíme. Rostliny a stromy spí a odpočívají. Velká inspirace pro nás ostatní.

My lidé máme občas pocit, že musíme pracovat stále ve stejném tempu. Tento náš životní postoj nám pak často nedovolí udělat to, co dělá příroda. Připravit se na další rok. Táhneme za sebou to staré harampádí, jsme obtěžkaní vším, co si sami na sebe nakládáme, co už nám neslouží, ale jaksi jsme si nestačili ničeho všimnout. Snad jen toho, že jsme unavení, bez energie, bez radosti v životě a čekáme na jaro s nadějí, že se to zlepší… Na jaře se obvykle přidá ještě jarní únava.

Jak získat energii a změnit život na radostný?

1. Zastavte se
Nemusíte dělat všechno sama. Do života zařaďte odpočiek, choďte na procházky, relaxujte. Bude vám krásně. Ze začátku stačí pár minut relaxace denně, půl hodinky se projít. To je čas, který si pro sebe můžeme udělat všichni.

2. Ukliďte si
V klidu si projděte věci, které vám neslouží a možná i vnitřně tíží.

Například:

  • ve skříni je hromada oblečení, které nenosím,
  • mám tu spoustu sušených květinových dekorací, některé jsou dva i více let staré,
  • jsem zavalená knihami, které už chci poslat dál,
  • a pak to nejtěžší: můj partnerský vztah nefunguje jak bych si přála…


Možná zjistíte, že napsat něco na papír má větší sílu, než si stále věci dokola opakovat v hlavě a nic nedělat. 

Dopřejte si potřebný odpočinek a začněte konat.

3. Dopřejte si bylinky a pročistěte se

Nejčastější neduhy v zimě jsou záněty močových cest. Asi ne nadarmo se zima pojí s energií ledvin, které souvisí se vztahy… (viz. jeden z bodů vnitřního úklidu). A pokud máte štěstí a tyto neduhy vás netrápí, pijte bylinkové čaje pro jejich vůni, chuť, potěšení.

Na obtíže močového systému je vynikající odvar s vínem a borůvkami – plody (mohou být sušené nebo mražené). Povařte je pár minut ve víně a pak užívejte max. dvě deci za den.

Účinná je také tinktura z tužebníku jilmového nebo pupenů břízy bělokoré. Ta se užívá 3 -5x denně 30 kapek.

Úlevu přináší i sedací koupel z natě přesličky, dubové kůry a natě řebříčku. Bylinky společně povaříme asi čtvrt hodiny pod pokličkou a odvar přecedíme do koupele. Potom necháme působit asi také čtvrt hodiny, max. dvacet minut.

Důležité je vnímat, co se vlastně děje. Právě v období klidu, zimy, kdy můžeme odpočívat a tak trochu se přehrabovat v těch věcech, co nám neslouží. Když tomu přidáme ještě tu odvahu, tak si nejen uklidíme v prostoru, ve kterém žijeme a bude se nám dýchat o poznání lépe, ale taky si pročistíme to cosi, co nás ve vztahu může štvát a brzdit.

A protože se blíží jaro, připravte se na sběr bylinek a jarní OČISTU.

Podobné články

Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Podzimní péče o pleť. Dodejme jí jas a připravme na zimu

Podzim je období, kdybychom pleť měli připravit na zimní období a zároveň pleť zregenerovat po dlouho trvajícím létě. V letním období na pokožku působí negativní vlivy jako je intenzivní sluneční záření, klimatizace, slaná a chlorovaná voda. Celý článek

Píše Michaela Kratochvílová

Jak vybrat dětské zábrany a na co si dát pozor?

Děti jsou radost, ale v momentě, kdy se začnou objevovat svět a nezůstanou na jednom místě, musíte myslet i na bezpečností prvky, které vaše dítka ochrání před každodenními nástrahami. Zábrany jsou praktickým pomocníkem. A zachránily už nejeden karambol. Celý článek

fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Děti v pohybu aneb sportem ku zdraví

Dětská obezita není v dnešní době ojedinělá. Ve většině případů je příznakem nedostatku pohybu. Absence pohybové aktivity v pozdějším věku přináší další zdravotní problémy – křivení páteře, oslabené zádové a břišní svaly, špatné držení těla. Celý článek

Komentáře