Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Nastartovat hubnutí a začít hubnout? Určitě nehladovět

Datum přidání: 7. 1. 2018
Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Po svátcích spousta z nás soupeří s pár kily navíc. Myšlenka na hubnutí je silná. Chceme zhubnout a i rodinu, především děti naučit zdravěji žít. Pro děti je vzor to nejdůležitější. Tak pojďme jim to všem ukázat, že to jde. Ale jak začít, abychom hned na začátku neztratili motivaci my ani ostatní? Diet je mnoho, rad a poradců ještě víc…

Základem zdravého a rozumného hubnutí jsou především změny v našem jídelníčku, stravovacích návycích a samozřejmě pohyb, který je potřebný pro správné fungování celého organismu.

Pravidelná strava

Hladovění a nerozumná, drastická dieta bez pohybu nikdy nemůže fungovat dobře a navíc nadělá více paseky než užitku. Tělo, které hladoví, naopak nehubne, jelikož tělo se zablokuje proti hubnutí.

Měli bychom se naučit vědomě stravovat co nejpravidelněji. Den by měl zahrnovat 5 až 6 porcí jídel, mezi jídly by měl být 2-4 hodinový rozestup. Nemělo by docházet k pocitům hladu. Jelikož i toto má vliv na zpomalení metabolismu a zvýšené ukládání tuků. Se stravováním může pomoci program www.kaloricketabulky.cz. Zadáte údaje, program spočítá kalorie, které můžete přijmout a vy pak už jen jídlo vážíte a zadáváte. Plus do programu zaznamenáváte i pohybové aktivity.

Pohyb

Cvičit bychom měly začít 1 až 2ktrát týdně, pokud nestíháme alespoň jednou týdně (ideálně 30 minutová aktivita každý den :-)). Je vhodné si vytvořit cvičební rituál. Je jen na vás jak si svůj čas naplánujete a jaký druh pohybu si do svého plánu zařadíte. Vhodný druh pohybu pro začátečníky je jóga, pilates, chůze, lehký jogging, běh či nordic walking.

Pokud jednou týdně budete cvičit jógu, která je výborná na protáhnutí a posílení těla, ale i zároveň pozitivně působí na psychickou pohodu a k tomu zvolíte pohyb typu chůze či běhu, je to ta nejlepší kombinace, která zaručeně bude fungovat. Budete se cítit skvěle jak po fyzické stránce, tak i po duševní stránce.

TIP na cvičení doma pro každého

  • Švihadlo – skoky přes švihadlo určitě nejsou nudné. Kromě spalování tuků vám švihadlo pomůže s fyzičkou. Jako cíl si dejte 10 skoků poté 20 skoků a potom své nároky zvyšujte. Uvidíte po měsíci pravidelného cvičení, jak se vaše fyzička zlepší a stěží se zadýcháte.

 

  • Dalším výborným tipem na cvičení je fitball – výborná pomůcka pro zpevnění svalstva celého těla. Fitball má mnoho výhod, jednak cvičení na něm zvládne každý, pomůže vám zlepšit pružnost a zpevní vám svaly.

Relax a spánek

Hubnutí není jen o cvičení, ale i o pasivním odpočinku. Zajít si třeba za odměnu odpočinout a užít chvíle relaxace do sauny, na masáž či na kosmetické ošetření a nechat o sebe pečovat někoho druhého.

Pamatujte, že je důležitý pohyb a rovnováha ve stravování, neopomínat pitný režim a dostatečný spánek. Pečovat a starat se jak o svůj zevnějšek, tak i svou duši. Hubnutí by neměla být záležitost několika pár měsíců, ale přistupovat k hubnutí jako ke změně životního stylu obecně.

Podobné články

Proč vyrazit na dovolenou sama a bez dětí? Pár dní stojí za to...

Celý rok plyne svým obvyklým tempem a všichni členové domácnosti jsou zvyklí na příjemnou rutinu. Může se zdát, že některé věci fungují tak nějak automaticky, ale jen matka ví, kolik je za tím vším práce. Celý článek

Suché a sekundární utopení představuje strašáka nejen v létě

V letních měsících hrozí větší riziko utonutí, koupeme se v přírodě, bazénech a koupalištích. Stejně tak nám ale při koupání hrozí riziko suchého a sekundárního utopení. Už jste o nich slyšeli? Možná budete překvapeni, jak „snadné“ je, je potkat. Celý článek

Slunce, bodnutí hmyzem, ovoce – děti a alergie

Letní měsíce jsou spjaty nejen se zábavou, ale bohužel i s nepříjemnými zážitky, které naše děti mohou potkat na každém kroku. Nechtěné a život komplikující zkušenosti přináší alergické reakce na mnohé podněty. Celý článek

Komentáře