Nastartovat hubnutí a začít hubnout? Určitě nehladovět

Datum přidání: 7. 1. 2018
Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Po svátcích spousta z nás soupeří s pár kily navíc. Myšlenka na hubnutí je silná. Chceme zhubnout a i rodinu, především děti naučit zdravěji žít. Pro děti je vzor to nejdůležitější. Tak pojďme jim to všem ukázat, že to jde. Ale jak začít, abychom hned na začátku neztratili motivaci my ani ostatní? Diet je mnoho, rad a poradců ještě víc…

Základem zdravého a rozumného hubnutí jsou především změny v našem jídelníčku, stravovacích návycích a samozřejmě pohyb, který je potřebný pro správné fungování celého organismu.

Pravidelná strava

Hladovění a nerozumná, drastická dieta bez pohybu nikdy nemůže fungovat dobře a navíc nadělá více paseky než užitku. Tělo, které hladoví, naopak nehubne, jelikož tělo se zablokuje proti hubnutí.

Měli bychom se naučit vědomě stravovat co nejpravidelněji. Den by měl zahrnovat 5 až 6 porcí jídel, mezi jídly by měl být 2-4 hodinový rozestup. Nemělo by docházet k pocitům hladu. Jelikož i toto má vliv na zpomalení metabolismu a zvýšené ukládání tuků. Se stravováním může pomoci program www.kaloricketabulky.cz. Zadáte údaje, program spočítá kalorie, které můžete přijmout a vy pak už jen jídlo vážíte a zadáváte. Plus do programu zaznamenáváte i pohybové aktivity.

Pohyb

Cvičit bychom měly začít 1 až 2ktrát týdně, pokud nestíháme alespoň jednou týdně (ideálně 30 minutová aktivita každý den :-)). Je vhodné si vytvořit cvičební rituál. Je jen na vás jak si svůj čas naplánujete a jaký druh pohybu si do svého plánu zařadíte. Vhodný druh pohybu pro začátečníky je jóga, pilates, chůze, lehký jogging, běh či nordic walking.

Pokud jednou týdně budete cvičit jógu, která je výborná na protáhnutí a posílení těla, ale i zároveň pozitivně působí na psychickou pohodu a k tomu zvolíte pohyb typu chůze či běhu, je to ta nejlepší kombinace, která zaručeně bude fungovat. Budete se cítit skvěle jak po fyzické stránce, tak i po duševní stránce.

TIP na cvičení doma pro každého

  • Švihadlo – skoky přes švihadlo určitě nejsou nudné. Kromě spalování tuků vám švihadlo pomůže s fyzičkou. Jako cíl si dejte 10 skoků poté 20 skoků a potom své nároky zvyšujte. Uvidíte po měsíci pravidelného cvičení, jak se vaše fyzička zlepší a stěží se zadýcháte.

 

  • Dalším výborným tipem na cvičení je fitball – výborná pomůcka pro zpevnění svalstva celého těla. Fitball má mnoho výhod, jednak cvičení na něm zvládne každý, pomůže vám zlepšit pružnost a zpevní vám svaly.

Relax a spánek

Hubnutí není jen o cvičení, ale i o pasivním odpočinku. Zajít si třeba za odměnu odpočinout a užít chvíle relaxace do sauny, na masáž či na kosmetické ošetření a nechat o sebe pečovat někoho druhého.

Pamatujte, že je důležitý pohyb a rovnováha ve stravování, neopomínat pitný režim a dostatečný spánek. Pečovat a starat se jak o svůj zevnějšek, tak i svou duši. Hubnutí by neměla být záležitost několika pár měsíců, ale přistupovat k hubnutí jako ke změně životního stylu obecně.

Podobné články

Monika Čepelková

Píše Monika Čepelková

Jak mi Pokémoni zasáhli do finančního vzdělávání

Asi před 3 měsíci jsem neměla o existenci barevných kartiček s Pokémony ani tušení. Teď se s nimi setkávám každý den a nejsem z toho zrovna nadšená. Přesto se snažím na „soužití“ s nimi najít něco pozitivního. Celý článek

Jste těhotná? Přečtěte si, co se děje první dva měsíce ve vašem těle

Zjednodušeně se dá říct, že první měsíc těhotenství o svém „jiném stavu“ nemáte zdání. I když se obecně říká, že těhotenství trvá devět kalendářních měsíců, tak výstižnější je pojmenování deset lunárních měsíců, což znamená deset měsíců trvajících 28 dnů. Celý článek

Péče o miminkovské genitálie. Nepodceňujte ji

Opruzeniny, ale i větší problémy mohou vzniknout při nesprávné péči o dětské genitálie. Nejčastějším problémem je opruzení zadečku, ale nejen zadečku, i třísel, podbřišku, zkrátka oblasti kryté plenkami. Kůže je podrážděná, zarudlá, svědí a bolí. Celý článek

Komentáře