Jak se správně obléci v zimě

Datum přidání: 1. 3. 2017
fitMAMI® *

Spolupracujeme s fitMAMI® *

Zimním období to ven moc neláká. Ale čerstvý vzduch je důležitý a tak jak větráme domácnost, musíme „provětrávat“ sebe i své děti. Důležité je dobře se obléknout a vítr ani mráz nám neublíží. A jak správně obléci sebe a děti?Projížďka v kočárku prospěje i dobře zachumlaným dětem.

 

Funkční oblečení a jeho vrstvení

Důležité je mít na sobě dostatek vrstev. Všude se dočtete, že se doporučuje tzv. funkční oblečení. Funkční proto, že je z materiálu s několika speciálními vlastnostmi, například rychle odsává pot a je zároveň rychleschnoucí, je lehké, pružné, antialergenní, příp. antibakteriální, čímž se doporučuje právě při sportu a zejména v chladném počasí.

Potřebujete však toto funkční oblečení opravdu nebo si vystačíte i s nějakou obyčejnější variantou? Odpověď není tak jednoduchá. Určitě nedejte dopustit na kvalitní bundu, boty a nějaké to triko odvádějící dobře pot.

 

A jak tedy vrstvit?


* teplejší spodní prádlo (termoprádlo) a teplejší ponožky,

* funkční tílko (lze vynechat, podle teploty),

* funkční triko s dlouhým rukávem (zůstane suché, když pot odvede tílko),

* mikina se stojáčkem (dobře chrání krk),

* větrovka nebo softshellová bunda (hodí se s kapucí, kdyby začalo sněžit nebo hodně foukalo),

* příp. vesta (můžete ji mít připravenou s sebou třeba v kočárku po skončení cvičení),

* na spodní část těla stačí sportovní legíny, příp. lze i zateplené nebo softshellové kalhoty, anebo na ně ještě běžecké kraťasy,

* určitě nezapomínat na čepici a rukavice,

* šátek nebo sportovní tunel na krk – ten je hodně důležité mít v teple,

* kvalitní, pohodlné a nepromokavé sportovní boty – příp. existují i nepromokavé návleky na běžecké boty, které ale chrání hlavně u kotníku, aby se do boty nedostal sníh, zato navíc udržují kotníky hezky v teple

 

A když se venku cvičí

Pití s sebou

Během zimního cvičení je stejně jako v létě potřeba dodržovat pitný režim. Tělo se potí, takže vody rychle ubývá. Proto je nejlepší mít s sebou termosku s teplým čajem, ne jen obyčejnou pet lahev s vodou. Ta by byla příliš studená.

Potom honem do tepla

Po tréninku fitMAMI® je ideální co nejrychleji se dostat domů nebo někam do tepla, anebo alespoň navrstvit na sebe ještě záložní kus oblečení, abyste neprochladla. Velice příjemná je potom doma horká koupel nebo i jen sprcha. Kdo se chce ještě trošku víc otužovat, může ke konci krátce dát i sprchu studenou.

Podobné články

Jste těhotná? Přečtěte si, co se děje první dva měsíce ve vašem těle

Zjednodušeně se dá říct, že první měsíc těhotenství o svém „jiném stavu“ nemáte zdání. I když se obecně říká, že těhotenství trvá devět kalendářních měsíců, tak výstižnější je pojmenování deset lunárních měsíců, což znamená deset měsíců trvajících 28 dnů. Celý článek

Péče o miminkovské genitálie. Nepodceňujte ji

Opruzeniny, ale i větší problémy mohou vzniknout při nesprávné péči o dětské genitálie. Nejčastějším problémem je opruzení zadečku, ale nejen zadečku, i třísel, podbřišku, zkrátka oblasti kryté plenkami. Kůže je podrážděná, zarudlá, svědí a bolí. Celý článek

Spolupracujeme s fitMAMI®

4 tipy, jak se připravit na první pracovní cestu

Stále více maminek na mateřské pracuje a dost z nich navíc díky své práci i cestuje. Možná ta první cesta čeká právě vás. Víte, jak se na to připravit? Jste šest měsíců po porodu, miminko už vás nepotřebuje každé tři hodiny a na řadu přichází práce Celý článek

Komentáře