Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Jak se správně obléci v zimě

Datum přidání: 1. 3. 2017
fitMAMI ®

Spolupracujeme s fitMAMI ®

Zimním období to ven moc neláká. Ale čerstvý vzduch je důležitý a tak jak větráme domácnost, musíme „provětrávat“ sebe i své děti. Důležité je dobře se obléknout a vítr ani mráz nám neublíží. A jak správně obléci sebe a děti?Projížďka v kočárku prospěje i dobře zachumlaným dětem.

 

Funkční oblečení a jeho vrstvení

Důležité je mít na sobě dostatek vrstev. Všude se dočtete, že se doporučuje tzv. funkční oblečení. Funkční proto, že je z materiálu s několika speciálními vlastnostmi, například rychle odsává pot a je zároveň rychleschnoucí, je lehké, pružné, antialergenní, příp. antibakteriální, čímž se doporučuje právě při sportu a zejména v chladném počasí.

Potřebujete však toto funkční oblečení opravdu nebo si vystačíte i s nějakou obyčejnější variantou? Odpověď není tak jednoduchá. Určitě nedejte dopustit na kvalitní bundu, boty a nějaké to triko odvádějící dobře pot.

 

A jak tedy vrstvit?


* teplejší spodní prádlo (termoprádlo) a teplejší ponožky,

* funkční tílko (lze vynechat, podle teploty),

* funkční triko s dlouhým rukávem (zůstane suché, když pot odvede tílko),

* mikina se stojáčkem (dobře chrání krk),

* větrovka nebo softshellová bunda (hodí se s kapucí, kdyby začalo sněžit nebo hodně foukalo),

* příp. vesta (můžete ji mít připravenou s sebou třeba v kočárku po skončení cvičení),

* na spodní část těla stačí sportovní legíny, příp. lze i zateplené nebo softshellové kalhoty, anebo na ně ještě běžecké kraťasy,

* určitě nezapomínat na čepici a rukavice,

* šátek nebo sportovní tunel na krk – ten je hodně důležité mít v teple,

* kvalitní, pohodlné a nepromokavé sportovní boty – příp. existují i nepromokavé návleky na běžecké boty, které ale chrání hlavně u kotníku, aby se do boty nedostal sníh, zato navíc udržují kotníky hezky v teple

 

A když se venku cvičí

Pití s sebou

Během zimního cvičení je stejně jako v létě potřeba dodržovat pitný režim. Tělo se potí, takže vody rychle ubývá. Proto je nejlepší mít s sebou termosku s teplým čajem, ne jen obyčejnou pet lahev s vodou. Ta by byla příliš studená.

Potom honem do tepla

Po tréninku fitMAMI® je ideální co nejrychleji se dostat domů nebo někam do tepla, anebo alespoň navrstvit na sebe ještě záložní kus oblečení, abyste neprochladla. Velice příjemná je potom doma horká koupel nebo i jen sprcha. Kdo se chce ještě trošku víc otužovat, může ke konci krátce dát i sprchu studenou.

Podobné články

Eva: Po dětech netoužím, moje okolí mě nechápe. Já mám ale jasno

Každá žena chce dítě a ta, která říká, že po něm netouží, je divná. Tak přesně s takovými předsudky se setkává šestatřicetiletá Eva, když odpovídá na otázku, kdy konečně bude mít děti. Celý článek

Kolik hodin by měly spát děti a kolik spánku stačí dospělým?

Spánek a jeho kvalita ovlivňuje celý náš život. Díky němu může tělo odpočívat, dochází k regeneraci organismu, a navíc se během něj ukládají nové informace a vědomosti do mozku. Kolik hodin spánku je však tak akorát? Celý článek

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

IVF. Co vás čeká na klinice pro léčbu neplodnosti?

Není to tak dlouho, co umělé oplodnění neboli IVF bylo považováno za veřejné tabu. Každý tušil, o co se jedná, ale nesetkal se s nikým, kdo by něco takového podstoupil. Dnes tuto zkratku, tato 3 písmena, vidíme všude kolem sebe... Celý článek

Komentáře