Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Jak zatočit s těhotenskými kily

Datum přidání: 18. 5. 2017
fitMAMI

Spolupracujeme s fitMAMI

Pár kilo necháte v porodnici, možná i díky kojení půjdou kila dolů. Ale není to jistota a nespoléhejte na to. U mě to byl především nedostatek spánku, kdy mi děťátko nedovolilo spát v kuse víc jak dvě hodiny a to byla klidná noc. Ale to může mít i opačný efekt. Jak na to?

Ve většině případů platí, že hubnutí po porodu trvá stejně dlouho jako samotné těhotenství. Takže celých 9 měsíců vám může trvat, než budete zpátky ve formě. Nečekejte tedy, že z porodnice budete odcházet hezčí a štíhlejší, než před samotným těhotenstvím. (I když některé ženy – potvory – to tak mají.)

fitMAMINKA říká:
Jen malé procento žen má to štěstí, že se těhotenstvím jejich tělo nijak nezmění. Pro velkou většinu maminek platí, že se z nich stanou „ženské“. V těhotenství se totiž rozšiřuje pánev a boky a ne vždy se vrátí do původního stavu.

Na co si tedy dávat pozor, co omezit a kde zase přidat… přinášíme pár tipů, které mohou v hubnutí pomoci. A mějte na paměti, tam, kde to může pomoci, nemusí platit i u Vás, vnímejte své tělo a vše půjde tak jak má.

Příliš mnoho „dobrých“ věcí

Zdravá a vyvážená strava je v období kojení velmi důležitá, ale mějte na paměti, že i zdravé varianty potravin mají kalorie. Spousta maminek má pocit, že kvůli kojení potřebuje hodně energie, ale není nutné to s energetickým příjmem přehánět. I pro kojící maminky platí pravidlo, pokud je příjem větší než výdej, kila půjdou nahoru.

Mohlo by vás zajímat: Cvičení v těhotenství = snadnější porod, Po porodu opět ve formě – cvičení pro maminky

Nedostatek spánku

Není překvapením, že se doba spánku s novorozencem v prvních měsících smrskne na minimum. Jak se doba spánku snižuje, hladina hormonu kortizolu stoupá, což způsobuje neefektivní spalování tuků. Málo spánku ovlivňuje také hormony leptin a ghrelin. Tedy hormonem sytosti a hladu. Vysoká hladina leptinu signalizuje mozku, že jsme nasyceni a můžeme se věnovat jiným záležitostem. Jeho hladina ale klesá ve chvíli, kdy nemáme dostatek spánku.
Dítě asi jen tak nepřesvědčíte, že by mělo začít spát, jinak budete tloustnout. Ale hormony na uzdě můžete udržet i jinak. Hladinu kortizolu snížíte tím, že vynecháte kofein, stres a nebudete to přehánět se cvičením. Leptin zase zvednete pravidelným půlhodinkovým cvičením a konzumací omega-3 mastných kyselin.

Špatné cvičení

Určitě je důležité po porodu cvičit. Ale je potřeba začít zlehka. Příliš náročné a časté cvičení může způsobit více škody než užitku. Špatné a nadměrné cvičení může vést k řadě komplikací, včetně diastázy, což je rozestoupení břišních svalů. Nejlépe uděláte, pokud své cvičení po porodu budete konzultovat s odborníkem – s trenérem, který má zkušenosti s cvičením maminek po porodu.

Tip fitMAMINKY:
Do kondice po porodu se můžete dostat i s námi. Lekce fitMAMI jsou uzpůsobeny přímo na míru maminkám. A navíc nemusíte řešit, kam dáte děti. Jednoduše budou cvičit s vámi.

Lidé, kterými se obklopujete

Úspěch při hubnutí vyžaduje kromě mnohého také podporu našeho okolí. Některým maminkám je po porodu podstrojováno, jiné maminky zase nemají podporu partnera a v prvních měsících jsou tak unavené, že se ke cvičení prostě neodhodlají… Je velmi důležité, aby byla žena obklopena pozitivní energií. Nebojte se odstranit ze své blízkosti ty, kteří vás jen vysávají. Jen tak můžete být zdravé, fit a v pohodě.

Trpělivost a správné nastavení

Zastavte se, udělejte si chvilku sama na sebe, dýchejte a zaměřte se na to, co můžete udělat proto, abyste se posunuly zase blíž ke svému cíli. Studie ukazují, že nejefektivnější jsou takové hubnoucí plány, které mají za cíl zhubnout zhruba 1 kg týdně. Nastavením realistických a dosažitelných cílů, jako je třeba 30 minutová procházka každý den, odstranění mastných a tučných jídel z jídelníčku, správný pitný režim a radost ze života, můžete již brzy vidět výsledky.

Nic se nemá přehánět a vždycky si pamatujte, že malými krůčky se dostanete na svou vysněnou váhu a snáze si ji udržíte. A vždy jednejte ve jménu zdraví, svého i vašeho malého miminka. To totiž potřebuje mámu a ne trosku, která se žene za štíhlou postavou.

Zdroj: www.fitmami.cz

Podobné články

Mgr. Kateřina Neubauerová

Píše Mgr. Kateřina Neubauerová

Tlak vyvolává protitlak. Naučme se vnímat potřeby dítěte

Určitě to také znáte, když na vás někdo pospíchá, tlačí, dělej, teď hned, a ještě si vezmi, poslechnete, ale…. Potlačíte negativní emoce, řeknete si, že jinak to prostě nejde a poslechnete. Ale umí to i malé děti? Celý článek

Jak motivovat děti k tomu, aby je jejich koníčky bavily?

Nadchnout děti pro nějakou novou aktivitu je celkem snadné. Každé správné dítě je zvídavé a rádo poznává nové věci. Dalším krokem však je, aby potomek u vybraného koníčku zůstal a nadšení mu vydrželo. Celý článek

Píše MUDr. Michala Knězková

Píše Píše MUDr. Michala Knězková

Péče o uši malých dětí

Sluch je jedním z lidských smyslů a je považován za ten vůbec nejdůležitější. Abychom se mohli správně dorozumívat, potřebujeme právě sluch. Je nezbytný pro hladký vývoj komunikačních dovedností. Dětské ouško je sídlem dvou důležitých orgánů a zajišťuje nejen Celý článek

Komentáře