Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Jak zatočit s těhotenskými kily

Datum přidání: 18. 5. 2017
fitMAMI

Spolupracujeme s fitMAMI

Pár kilo necháte v porodnici, možná i díky kojení půjdou kila dolů. Ale není to jistota a nespoléhejte na to. U mě to byl především nedostatek spánku, kdy mi děťátko nedovolilo spát v kuse víc jak dvě hodiny a to byla klidná noc. Ale to může mít i opačný efekt. Jak na to?

Ve většině případů platí, že hubnutí po porodu trvá stejně dlouho jako samotné těhotenství. Takže celých 9 měsíců vám může trvat, než budete zpátky ve formě. Nečekejte tedy, že z porodnice budete odcházet hezčí a štíhlejší, než před samotným těhotenstvím. (I když některé ženy – potvory – to tak mají.)

fitMAMINKA říká:
Jen malé procento žen má to štěstí, že se těhotenstvím jejich tělo nijak nezmění. Pro velkou většinu maminek platí, že se z nich stanou „ženské“. V těhotenství se totiž rozšiřuje pánev a boky a ne vždy se vrátí do původního stavu.

Na co si tedy dávat pozor, co omezit a kde zase přidat… přinášíme pár tipů, které mohou v hubnutí pomoci. A mějte na paměti, tam, kde to může pomoci, nemusí platit i u Vás, vnímejte své tělo a vše půjde tak jak má.

Příliš mnoho „dobrých“ věcí

Zdravá a vyvážená strava je v období kojení velmi důležitá, ale mějte na paměti, že i zdravé varianty potravin mají kalorie. Spousta maminek má pocit, že kvůli kojení potřebuje hodně energie, ale není nutné to s energetickým příjmem přehánět. I pro kojící maminky platí pravidlo, pokud je příjem větší než výdej, kila půjdou nahoru.

Mohlo by vás zajímat: Cvičení v těhotenství = snadnější porod, Po porodu opět ve formě – cvičení pro maminky

Nedostatek spánku

Není překvapením, že se doba spánku s novorozencem v prvních měsících smrskne na minimum. Jak se doba spánku snižuje, hladina hormonu kortizolu stoupá, což způsobuje neefektivní spalování tuků. Málo spánku ovlivňuje také hormony leptin a ghrelin. Tedy hormonem sytosti a hladu. Vysoká hladina leptinu signalizuje mozku, že jsme nasyceni a můžeme se věnovat jiným záležitostem. Jeho hladina ale klesá ve chvíli, kdy nemáme dostatek spánku.
Dítě asi jen tak nepřesvědčíte, že by mělo začít spát, jinak budete tloustnout. Ale hormony na uzdě můžete udržet i jinak. Hladinu kortizolu snížíte tím, že vynecháte kofein, stres a nebudete to přehánět se cvičením. Leptin zase zvednete pravidelným půlhodinkovým cvičením a konzumací omega-3 mastných kyselin.

Špatné cvičení

Určitě je důležité po porodu cvičit. Ale je potřeba začít zlehka. Příliš náročné a časté cvičení může způsobit více škody než užitku. Špatné a nadměrné cvičení může vést k řadě komplikací, včetně diastázy, což je rozestoupení břišních svalů. Nejlépe uděláte, pokud své cvičení po porodu budete konzultovat s odborníkem – s trenérem, který má zkušenosti s cvičením maminek po porodu.

Tip fitMAMINKY:
Do kondice po porodu se můžete dostat i s námi. Lekce fitMAMI jsou uzpůsobeny přímo na míru maminkám. A navíc nemusíte řešit, kam dáte děti. Jednoduše budou cvičit s vámi.

Lidé, kterými se obklopujete

Úspěch při hubnutí vyžaduje kromě mnohého také podporu našeho okolí. Některým maminkám je po porodu podstrojováno, jiné maminky zase nemají podporu partnera a v prvních měsících jsou tak unavené, že se ke cvičení prostě neodhodlají… Je velmi důležité, aby byla žena obklopena pozitivní energií. Nebojte se odstranit ze své blízkosti ty, kteří vás jen vysávají. Jen tak můžete být zdravé, fit a v pohodě.

Trpělivost a správné nastavení

Zastavte se, udělejte si chvilku sama na sebe, dýchejte a zaměřte se na to, co můžete udělat proto, abyste se posunuly zase blíž ke svému cíli. Studie ukazují, že nejefektivnější jsou takové hubnoucí plány, které mají za cíl zhubnout zhruba 1 kg týdně. Nastavením realistických a dosažitelných cílů, jako je třeba 30 minutová procházka každý den, odstranění mastných a tučných jídel z jídelníčku, správný pitný režim a radost ze života, můžete již brzy vidět výsledky.

Nic se nemá přehánět a vždycky si pamatujte, že malými krůčky se dostanete na svou vysněnou váhu a snáze si ji udržíte. A vždy jednejte ve jménu zdraví, svého i vašeho malého miminka. To totiž potřebuje mámu a ne trosku, která se žene za štíhlou postavou.

Zdroj: www.fitmami.cz

Podobné články

Čekáte na miminko a ono stále nepřichází? Co když je to v hlavě…

V posledních dnech proletěla médii zpráva, že Česko zasáhla epidemie neplodnosti. Centra asistované reprodukce u nás rostou jako houby po dešti, úroveň lékařské péče je v tomto směru na velmi vysoké úrovni. Také proto je Česko jednou z nejvyhledávanějších zemí Celý článek

Soutěžte a vyhrajte kosmetický balíček

Léto máme v plném proudu, výlety, dovolené... nezapomeňte odpočívat. Zastavte se u naší soutěže a vyzkoušejte svoje štěstí o kosmetický balíček pro vás a vaše děti. Pro děti jsme připravili ochranu před sluníčkem a pro maminky relax v podobě kokosového mýdla. Celý článek

Jak zajistit dětem dobrý spánek i v horkém počasí?

Léto je pro většinu z nás nejkrásnějším obdobím v roce, má ale i své méně příjemné stránky. V případě malých dětí jsou to zejména tropické teploty, které mohou významně ovlivnit také kvalitu spánku. Přinášíme několik tipů, jak dětem spánek v době veder... Celý článek

Komentáře