Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Datum přidání: 22. 4. 2016

Píše Mgr. Lucie Mistoler

Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Že nevěříte? Opravdu by se mohlo zdát, že procházky s kočárkem, kdy se snažíme naše děti uspat nebo jen tak „vyvenčit“ jsou prostě obyčejné procházky, při kterých nemůžeme udělat něco přímo pro sebe.  Některá z vás namítne, „že nemá čas pořád chodit s kočárkem a nachodit třeba i 10 km denně, aby to mělo účinek na fyzickou i vizuální stránku těla“, „že vás denně chodit takové štreky nebaví“  a  „že hodinová procházka vlastně ani nemá cenu“.

Opak je ale pravdou… Pokud se jen trochu zaměříte na to, jak správně s kočárkem chodíte a jak u něj držíte tělo a dýcháte, může vám hodinová procházka prokázat neskutečnou službu a budete si připadat, jako když jste právě vylezli z fitness. A navíc se budete cítit lépe, budete vypadat lépe a budete prostě šťastnější :-)

Jak na takovou správnou procházku s kočárkem?

Srovnejte tělo

  1. nohy udržujte na šíři boků (pozor, nepřeceňujte se, ale ani nepodceňujte, takže nohy nemějte příliš u sebe nebo naopak od sebe)
  2. špičky chodidel směřujte dopředu
  3. pánev mějte v neutrální poloze – zbytečně ji nepodsazujte ani nevysazujte (udělejte pár krouživých pohybů v pase vpravo a pak na druhou strunu vlevo a najděte si pohodlnou polohu pro vás)
  4. přitáhněte pupík k páteři
  5. ramena dejte dolu, bradu naopak vzhůru, mějte úsměv na tváři
  6. ….a vyražte

  • Soustřeďte se na dech – ten jde „zespoda nahoru“ a zpátky

  1. nádech (nosem) jde od oblasti pánve a spodního bříška, přes spodní žebra až pod lopatky
  2. výdech (pusou) obráceně – postupně stáhněte lopatky a spodní žebra, zcela vydechněte a jakoby přitáhněte pupík k páteři (pomoci si můžete hlasitým výdechem „šššš“)
  3. opakujte stále dokola

Možná to vypadá na první pohled složitě, ale při troše tréninku se celý tento proces zautomatizuje a vy budete moci vyrazit s kamarádkou. Pokud budete u toho klábosit a nebudete se zadýchávat, nacházíte se v takové tepové frekvenci, při které spalujete nejvíce tuků – prostě se jen tak neflákáte a také nejedete na kyslíkový dluh. A navíc, pokud budete provádět správně dýchání, posílíte břišní svalstvo natolik, že už nebudete muset dělat žádné vzpory nebo sedy-lehy :-)

Tak si někdy zajděte s kamarádkou na procházku s kočárkem, pokláboste a „našlapujte na paty a pupík k páteři“ :-D! Určitě nebudete litovat!

A pokud budete chtít oživit vaše tradiční procházky a přidat třeba posilovací cviky, zajděte na Strollering, což je cvičení pro maminky s dětmi (nejen) v kočárku!

Podobné články

9. měsíc těhotenství: Vydržte! Finále se nezadržitelně blíží

Poslední měsíc těhotenství je pro většinu nastávajících maminek pocitově tím nejdelším. S přibývajícími kily si totiž připadají těžce a nemotorně a navíc.. porod může přijít prakticky kdykoliv. Celý článek

Kojení vs. UM aneb umělé mléko nemusí být tak špatná alternativa

O kojení najdete spoustu a spoustu článků. Ale někdy to prostě nejde nebo maminka z nějakého důvodu nechce. A tak je třeba najet s miminkem na umělou výživu. Přečtěte si tento článek, ať víte jaké výhody nebo rizika tato cesta přináší. Celý článek

Píše Hana Krejčí

Chystáte se podnikat? Přečtěte si 8 rad, které vám ulehčí nejen start

Mateřská dovolená nemusí být jen o plínkách. V současné době se stále rozrůstá počet žen, které právě v této době začaly podnikat. Je důležité vše důkladně promyslet, nastavit pravidla. Už to není jen o vás, ale i o dítěti. Fungování musí vyhovovat všem. Celý článek

Komentáře