Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Datum přidání: 22. 4. 2016

Píše Mgr. Lucie Mistoler

Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Že nevěříte? Opravdu by se mohlo zdát, že procházky s kočárkem, kdy se snažíme naše děti uspat nebo jen tak „vyvenčit“ jsou prostě obyčejné procházky, při kterých nemůžeme udělat něco přímo pro sebe.  Některá z vás namítne, „že nemá čas pořád chodit s kočárkem a nachodit třeba i 10 km denně, aby to mělo účinek na fyzickou i vizuální stránku těla“, „že vás denně chodit takové štreky nebaví“  a  „že hodinová procházka vlastně ani nemá cenu“.

Opak je ale pravdou… Pokud se jen trochu zaměříte na to, jak správně s kočárkem chodíte a jak u něj držíte tělo a dýcháte, může vám hodinová procházka prokázat neskutečnou službu a budete si připadat, jako když jste právě vylezli z fitness. A navíc se budete cítit lépe, budete vypadat lépe a budete prostě šťastnější :-)

Jak na takovou správnou procházku s kočárkem?

Srovnejte tělo

  1. nohy udržujte na šíři boků (pozor, nepřeceňujte se, ale ani nepodceňujte, takže nohy nemějte příliš u sebe nebo naopak od sebe)
  2. špičky chodidel směřujte dopředu
  3. pánev mějte v neutrální poloze – zbytečně ji nepodsazujte ani nevysazujte (udělejte pár krouživých pohybů v pase vpravo a pak na druhou strunu vlevo a najděte si pohodlnou polohu pro vás)
  4. přitáhněte pupík k páteři
  5. ramena dejte dolu, bradu naopak vzhůru, mějte úsměv na tváři
  6. ….a vyražte

  • Soustřeďte se na dech – ten jde „zespoda nahoru“ a zpátky

  1. nádech (nosem) jde od oblasti pánve a spodního bříška, přes spodní žebra až pod lopatky
  2. výdech (pusou) obráceně – postupně stáhněte lopatky a spodní žebra, zcela vydechněte a jakoby přitáhněte pupík k páteři (pomoci si můžete hlasitým výdechem „šššš“)
  3. opakujte stále dokola

Možná to vypadá na první pohled složitě, ale při troše tréninku se celý tento proces zautomatizuje a vy budete moci vyrazit s kamarádkou. Pokud budete u toho klábosit a nebudete se zadýchávat, nacházíte se v takové tepové frekvenci, při které spalujete nejvíce tuků – prostě se jen tak neflákáte a také nejedete na kyslíkový dluh. A navíc, pokud budete provádět správně dýchání, posílíte břišní svalstvo natolik, že už nebudete muset dělat žádné vzpory nebo sedy-lehy :-)

Tak si někdy zajděte s kamarádkou na procházku s kočárkem, pokláboste a „našlapujte na paty a pupík k páteři“ :-D! Určitě nebudete litovat!

A pokud budete chtít oživit vaše tradiční procházky a přidat třeba posilovací cviky, zajděte na Strollering, což je cvičení pro maminky s dětmi (nejen) v kočárku!

Podobné články

Stěhujeme se na MALL.cz. Čekají na vás jen samé výhody

Milé maminky, máme pro vás důležitou novinku - Stěhujeme se na MALL.cz. A důvod je jednoduchý. Chceme vám poskytnout nejširší nabídku dětského zboží za ty nejlepší ceny na trhu. Celý článek

Hádky jako koření vztahu

Ještě na konci minulého tisíciletí byla italská manželství proslulá dvěma věcmi – délkou trvání a počtem hádek v domácnosti. A ačkoliv bývají hádky označovány jako koření vztahu, byl to spíše vliv katolické církve, který zapříčinil absenci rozvodů... Celý článek

Píše Michaela Černá

Sleva na dítě: Víte, kdy na ni máte nárok a jak ji získáte?

Sociální dávky nejsou jediným způsobem, jak stát podporuje rodiny s dětmi. Jedním ze způsobů, jak se stát v této sféře angažuje, je daňové zvýhodnění neboli sleva na dítě. Kdy se vás daňové zvýhodnění týká a na co máte nárok? Celý článek

Komentáře