Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Datum přidání: 22. 4. 2016

Píše Mgr. Lucie Mistoler

Na procházce s kočárkem hubneme a zpevňujeme

Že nevěříte? Opravdu by se mohlo zdát, že procházky s kočárkem, kdy se snažíme naše děti uspat nebo jen tak „vyvenčit“ jsou prostě obyčejné procházky, při kterých nemůžeme udělat něco přímo pro sebe.  Některá z vás namítne, „že nemá čas pořád chodit s kočárkem a nachodit třeba i 10 km denně, aby to mělo účinek na fyzickou i vizuální stránku těla“, „že vás denně chodit takové štreky nebaví“  a  „že hodinová procházka vlastně ani nemá cenu“.

Opak je ale pravdou… Pokud se jen trochu zaměříte na to, jak správně s kočárkem chodíte a jak u něj držíte tělo a dýcháte, může vám hodinová procházka prokázat neskutečnou službu a budete si připadat, jako když jste právě vylezli z fitness. A navíc se budete cítit lépe, budete vypadat lépe a budete prostě šťastnější :-)

Jak na takovou správnou procházku s kočárkem?

Srovnejte tělo

  1. nohy udržujte na šíři boků (pozor, nepřeceňujte se, ale ani nepodceňujte, takže nohy nemějte příliš u sebe nebo naopak od sebe)
  2. špičky chodidel směřujte dopředu
  3. pánev mějte v neutrální poloze – zbytečně ji nepodsazujte ani nevysazujte (udělejte pár krouživých pohybů v pase vpravo a pak na druhou strunu vlevo a najděte si pohodlnou polohu pro vás)
  4. přitáhněte pupík k páteři
  5. ramena dejte dolu, bradu naopak vzhůru, mějte úsměv na tváři
  6. ….a vyražte

  • Soustřeďte se na dech – ten jde „zespoda nahoru“ a zpátky

  1. nádech (nosem) jde od oblasti pánve a spodního bříška, přes spodní žebra až pod lopatky
  2. výdech (pusou) obráceně – postupně stáhněte lopatky a spodní žebra, zcela vydechněte a jakoby přitáhněte pupík k páteři (pomoci si můžete hlasitým výdechem „šššš“)
  3. opakujte stále dokola

Možná to vypadá na první pohled složitě, ale při troše tréninku se celý tento proces zautomatizuje a vy budete moci vyrazit s kamarádkou. Pokud budete u toho klábosit a nebudete se zadýchávat, nacházíte se v takové tepové frekvenci, při které spalujete nejvíce tuků – prostě se jen tak neflákáte a také nejedete na kyslíkový dluh. A navíc, pokud budete provádět správně dýchání, posílíte břišní svalstvo natolik, že už nebudete muset dělat žádné vzpory nebo sedy-lehy :-)

Tak si někdy zajděte s kamarádkou na procházku s kočárkem, pokláboste a „našlapujte na paty a pupík k páteři“ :-D! Určitě nebudete litovat!

A pokud budete chtít oživit vaše tradiční procházky a přidat třeba posilovací cviky, zajděte na Strollering, což je cvičení pro maminky s dětmi (nejen) v kočárku!

Podobné články

Soutěžte a vyhrajte školní batoh Stil

Září už nám klepe na dveře. Pro malé školáčky přípravy pomalu začínají. Je třeba nakoupit spoustu školních potřeb: pastelky, penál, sešity, desky. A nejdůležitější věc, bez které se žádné dítko školou povinné neobejde je školní batoh/aktovka. Vyhrajte ji... Celý článek

Hamiltonův hmat slouží k vyvolání porodních kontrakcí. Musíte k němu dát souhlas

Možná jste o něm slyšela, nebo ho zažila při porodu. Hamiltonův hmat je jednou z technik, které se v porodnictví používají k vyvolání porodních kontrakcí v době očekávaného termínu porodu, případně v době po jeho uplynutí. Provádět ho může pouze zkušený lékař Celý článek

Jaké novinky čekají na děti v novém školním roce

Prázdniny se již překlopily do druhé poloviny a pomalu se blíží nový školní rok. Ten letošní přináší některé novinky jak pro školáky, tak pro předškoláky. Jaké to jsou? Celý článek

Komentáře