Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Datum přidání: 31. 7. 2015

Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Rajčatová sezóna je v plném proudu. Využijeme nejen je a připravíme si dobrůtky z našich sezonní suroviny, které chuťové buňky pohladí, energii a vitamíny dodají

Rajčatová omáčka s masovými kuličkami

Omáčka (na 5 porcí):

2 mrkve, 100 g celeru, 2 cibule, 4 rajčata, 140g rajský protlak, 30 g řepkového oleje, lžička cukru, 400 ml zeleninový vývar/voda, tymián, sůl

Masové kuličky:

300 g hovězího zadního (namletého ideálně doma nebo u řezníka), 2 šalotky nebo 1 cibule, 30 g cizrnové nebo jiné mouky, 20 g řepkového oleje, 2 vejce, lžíce sezamu, pepř

Nejprve si připravte omáčku. Na oleji osmahněte cibuli a na jemno pokrájenou kořenovou zeleninu. Přidejte lžičku cukru a nechte zkaramelizovat. Rajčata nakrájejte na malé kousky a přidejte ke směsi. Přisypte tymián a trošku soli. Chvilku míchejte a zalijte zeleninovým vývarem. Přiklopte a nechte vařit.

Mezitím si připravte masové kuličky. Troubu si rozehřejte na 180°C. Všechny ingredience promíchejte lžící. Já použila cizrnovou mouku, ale chápu, že ne každý ji má po ruce, takže můžete použít třeba nějakou celozrnnou. Na plech dejte pečící papír a dvěma lžícemi tvořte kuličky. Pečte 20 minut.

Chvilku předtím, než budou hotové kuličky, sundejte z plotny omáčku a rozmixujte ji tyčovým mixérem dohladka. Můžete podávat. Pokud kuličky nespotřebujete hned, přidejte je k omáčce, aby neoschly. Masové kuličky s rajskou omáčkou a rýží jsou skvělý oběd, ve kterém přijmete potřebnou energii ve zdravých potravinách.

Zdroj: Kolik energie, sacharidů, tuků jídlo obsahuje se dozvíte na blogu nehladu.cz

Jak uchovat potraviny fresh?

Salát tabbouleh

rajčata (1 kus na sobu) – nasekáme

bulgur (40 g na osobu) – připravíme podle návodu na obalu

petrželka (15 g na osobu) – nasekáme

Můžeme dochutit mátou nebo přidat jarní cibulku.

Zálivka – olivový olej a citronová šťáva, pepř, sůl dle chuti.

Vše promícháme a podáváme vychlazené. Salát výborně zasytí.

Petrželka obsahuje 4 násobně více vitamínu C než pomeranče, je bohatá na minerální látky a pomáhá odbourávat celulitidu.

Bulgur má výraznou vůni a oříškovou příchuť, jde o rozdrcená pšeničná zrna.

Rajčata obsahují plno vitamínů (A, C, D, K) atd. Pomáhají při zácpě, posilují nervovou soustavu.

Zdroj: http://www.restaurace-menu.cz/

Podobné články

4 letní zeleninové drinky, které si děti zamilují

Pokud hledáte zdravé osvěžení pro děti, zkuste místo přeslazených ovocných limonád dát přednost domácím zeleninovým nápojům. Na rozdíl od ovoce totiž neobsahují tak velké množství fruktózy, a navíc do dětí dostanete i zeleninu, kterou by normálně nesnědly. Celý článek

Domácí špagety s "červenou" omáčkou, ricottou a kuřecím masíčkem

Také se vám stalo, že jste svým dětičkám slíbili špagety a ejhle, ve spíži nejsou, tak... Tak se vezmou jiné těstoviny, vždyť to není problém a vynikající omáčka vše doladí. U nás doma to problém byl a velký a tak jsem se vrhla na rychlo domácí špagety Celý článek

Míša Víkendové pečení

Píše Míša Víkendové pečení

Makronky s krémem z Ruby čokolády

Nevíte, co je Ruby čokoláda? Jde o "červenou" čokoládu vyrobenou z růžových kakaových bobů bez použití barviv. Vyzkoušejte upéct tyto delikátní cukrátka s krémem z červené čokolády. V receptu najdete přesný popis, jak na ty nejlepší makronky. Celý článek

Komentáře