Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Datum přidání: 31. 7. 2015

Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Rajčatová sezóna je v plném proudu. Využijeme nejen je a připravíme si dobrůtky z našich sezonní suroviny, které chuťové buňky pohladí, energii a vitamíny dodají

Rajčatová omáčka s masovými kuličkami

Omáčka (na 5 porcí):

2 mrkve, 100 g celeru, 2 cibule, 4 rajčata, 140g rajský protlak, 30 g řepkového oleje, lžička cukru, 400 ml zeleninový vývar/voda, tymián, sůl

Masové kuličky:

300 g hovězího zadního (namletého ideálně doma nebo u řezníka), 2 šalotky nebo 1 cibule, 30 g cizrnové nebo jiné mouky, 20 g řepkového oleje, 2 vejce, lžíce sezamu, pepř

Nejprve si připravte omáčku. Na oleji osmahněte cibuli a na jemno pokrájenou kořenovou zeleninu. Přidejte lžičku cukru a nechte zkaramelizovat. Rajčata nakrájejte na malé kousky a přidejte ke směsi. Přisypte tymián a trošku soli. Chvilku míchejte a zalijte zeleninovým vývarem. Přiklopte a nechte vařit.

Mezitím si připravte masové kuličky. Troubu si rozehřejte na 180°C. Všechny ingredience promíchejte lžící. Já použila cizrnovou mouku, ale chápu, že ne každý ji má po ruce, takže můžete použít třeba nějakou celozrnnou. Na plech dejte pečící papír a dvěma lžícemi tvořte kuličky. Pečte 20 minut.

Chvilku předtím, než budou hotové kuličky, sundejte z plotny omáčku a rozmixujte ji tyčovým mixérem dohladka. Můžete podávat. Pokud kuličky nespotřebujete hned, přidejte je k omáčce, aby neoschly. Masové kuličky s rajskou omáčkou a rýží jsou skvělý oběd, ve kterém přijmete potřebnou energii ve zdravých potravinách.

Zdroj: Kolik energie, sacharidů, tuků jídlo obsahuje se dozvíte na blogu nehladu.cz

Jak uchovat potraviny fresh?

Salát tabbouleh

rajčata (1 kus na sobu) – nasekáme

bulgur (40 g na osobu) – připravíme podle návodu na obalu

petrželka (15 g na osobu) – nasekáme

Můžeme dochutit mátou nebo přidat jarní cibulku.

Zálivka – olivový olej a citronová šťáva, pepř, sůl dle chuti.

Vše promícháme a podáváme vychlazené. Salát výborně zasytí.

Petrželka obsahuje 4 násobně více vitamínu C než pomeranče, je bohatá na minerální látky a pomáhá odbourávat celulitidu.

Bulgur má výraznou vůni a oříškovou příchuť, jde o rozdrcená pšeničná zrna.

Rajčata obsahují plno vitamínů (A, C, D, K) atd. Pomáhají při zácpě, posilují nervovou soustavu.

Zdroj: http://www.restaurace-menu.cz/

Podobné články

Gabriela Bartošovská

Píše Gabriela Bartošovská

Slaný chřestový koláč

Koláče ve všech různých variantách u nás doma vedou. Je jedno zda sladké, slané, vždy jsou během mžiku pryč. Slané koláče mají jedno velké plus, jsou plné šťavnaté „nádivky“, do které můžete schovat skoro vše, a i dětem pak bude chutnat. Celý článek

Jemná smetanová cibulačka

"Polévka je grunt, kdo ji nejí, to je špunt," kdo by neznal toto pořekadlo. Babička nám to říkala snad pokaždé. Základem pro dobrou polévku je domácí vývar, může být zeleninový, kuřecí, hovězí... u této dobrůtky je třeba i čas. Vhodné pro děti od 1 roku. Celý článek

Hovězí páj s kedlubnou

Vařit pro všechny je někdy obtíž, pro děti nesolené, bez výrazných chutí, tatínek zase rád něco ostřejšího... a maminka, ta se přizpůsobí. Nemusíte vařit několik jídel, stačí mít dobrý recept a je vyhráno. Tento recept je vhodný pro děti od 7 měsíců. Celý článek

Komentáře