Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Datum přidání: 31. 7. 2015

Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Rajčatová sezóna je v plném proudu. Využijeme nejen je a připravíme si dobrůtky z našich sezonní suroviny, které chuťové buňky pohladí, energii a vitamíny dodají

Rajčatová omáčka s masovými kuličkami

Omáčka (na 5 porcí):

2 mrkve, 100 g celeru, 2 cibule, 4 rajčata, 140g rajský protlak, 30 g řepkového oleje, lžička cukru, 400 ml zeleninový vývar/voda, tymián, sůl

Masové kuličky:

300 g hovězího zadního (namletého ideálně doma nebo u řezníka), 2 šalotky nebo 1 cibule, 30 g cizrnové nebo jiné mouky, 20 g řepkového oleje, 2 vejce, lžíce sezamu, pepř

Nejprve si připravte omáčku. Na oleji osmahněte cibuli a na jemno pokrájenou kořenovou zeleninu. Přidejte lžičku cukru a nechte zkaramelizovat. Rajčata nakrájejte na malé kousky a přidejte ke směsi. Přisypte tymián a trošku soli. Chvilku míchejte a zalijte zeleninovým vývarem. Přiklopte a nechte vařit.

Mezitím si připravte masové kuličky. Troubu si rozehřejte na 180°C. Všechny ingredience promíchejte lžící. Já použila cizrnovou mouku, ale chápu, že ne každý ji má po ruce, takže můžete použít třeba nějakou celozrnnou. Na plech dejte pečící papír a dvěma lžícemi tvořte kuličky. Pečte 20 minut.

Chvilku předtím, než budou hotové kuličky, sundejte z plotny omáčku a rozmixujte ji tyčovým mixérem dohladka. Můžete podávat. Pokud kuličky nespotřebujete hned, přidejte je k omáčce, aby neoschly. Masové kuličky s rajskou omáčkou a rýží jsou skvělý oběd, ve kterém přijmete potřebnou energii ve zdravých potravinách.

Zdroj: Kolik energie, sacharidů, tuků jídlo obsahuje se dozvíte na blogu nehladu.cz

Jak uchovat potraviny fresh?

Salát tabbouleh

rajčata (1 kus na sobu) – nasekáme

bulgur (40 g na osobu) – připravíme podle návodu na obalu

petrželka (15 g na osobu) – nasekáme

Můžeme dochutit mátou nebo přidat jarní cibulku.

Zálivka – olivový olej a citronová šťáva, pepř, sůl dle chuti.

Vše promícháme a podáváme vychlazené. Salát výborně zasytí.

Petrželka obsahuje 4 násobně více vitamínu C než pomeranče, je bohatá na minerální látky a pomáhá odbourávat celulitidu.

Bulgur má výraznou vůni a oříškovou příchuť, jde o rozdrcená pšeničná zrna.

Rajčata obsahují plno vitamínů (A, C, D, K) atd. Pomáhají při zácpě, posilují nervovou soustavu.

Zdroj: http://www.restaurace-menu.cz/

Podobné články

Polévka s bylinkovými knedlíčky. Víte, jak udělat čirý vývar?

Už jste zkoušeli domácí vývar, ale ne jen vývar, ale ten čirý, ten co se dlouho táhne? My jsme v redakci zkoušeli a tak jme rovnou připravili recept na polévku s bylinkovými knedlíčky. Děti mají polévky rady, tak jim zkuste tuto uvařit. Celý článek

Zapečené batáty se špenátem. Dobrůtka pro mlsné jazýčky

Tahle dobrůtka nejen chutná úžasně, navíc i na řezu hezky vypadá. A jako bonus je plná vitamínů a to se v tomto počasí určitě hodí. Pro děti bude nasládlá chuť brambor příjemným překvapením. Vyzkoušejte tuto barevnou dobrotu. Celý článek

Domácí želé bonbony

Na internetu dnes člověk najde postup a recept snad na vše. Už několikrát jsme v redakci narazili na recept gumových medvídků. Tak nám to nedalo a dětmi oblíbená sladká pochoutka prošla i naší kuchyní. Celý článek

Komentáře