Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Datum přidání: 31. 7. 2015

Rajská z rajčátek a pestrý salátek

Rajčatová sezóna je v plném proudu. Využijeme nejen je a připravíme si dobrůtky z našich sezonní suroviny, které chuťové buňky pohladí, energii a vitamíny dodají

Rajčatová omáčka s masovými kuličkami

Omáčka (na 5 porcí):

2 mrkve, 100 g celeru, 2 cibule, 4 rajčata, 140g rajský protlak, 30 g řepkového oleje, lžička cukru, 400 ml zeleninový vývar/voda, tymián, sůl

Masové kuličky:

300 g hovězího zadního (namletého ideálně doma nebo u řezníka), 2 šalotky nebo 1 cibule, 30 g cizrnové nebo jiné mouky, 20 g řepkového oleje, 2 vejce, lžíce sezamu, pepř

Nejprve si připravte omáčku. Na oleji osmahněte cibuli a na jemno pokrájenou kořenovou zeleninu. Přidejte lžičku cukru a nechte zkaramelizovat. Rajčata nakrájejte na malé kousky a přidejte ke směsi. Přisypte tymián a trošku soli. Chvilku míchejte a zalijte zeleninovým vývarem. Přiklopte a nechte vařit.

Mezitím si připravte masové kuličky. Troubu si rozehřejte na 180°C. Všechny ingredience promíchejte lžící. Já použila cizrnovou mouku, ale chápu, že ne každý ji má po ruce, takže můžete použít třeba nějakou celozrnnou. Na plech dejte pečící papír a dvěma lžícemi tvořte kuličky. Pečte 20 minut.

Chvilku předtím, než budou hotové kuličky, sundejte z plotny omáčku a rozmixujte ji tyčovým mixérem dohladka. Můžete podávat. Pokud kuličky nespotřebujete hned, přidejte je k omáčce, aby neoschly. Masové kuličky s rajskou omáčkou a rýží jsou skvělý oběd, ve kterém přijmete potřebnou energii ve zdravých potravinách.

Zdroj: Kolik energie, sacharidů, tuků jídlo obsahuje se dozvíte na blogu nehladu.cz

Jak uchovat potraviny fresh?

Salát tabbouleh

rajčata (1 kus na sobu) – nasekáme

bulgur (40 g na osobu) – připravíme podle návodu na obalu

petrželka (15 g na osobu) – nasekáme

Můžeme dochutit mátou nebo přidat jarní cibulku.

Zálivka – olivový olej a citronová šťáva, pepř, sůl dle chuti.

Vše promícháme a podáváme vychlazené. Salát výborně zasytí.

Petrželka obsahuje 4 násobně více vitamínu C než pomeranče, je bohatá na minerální látky a pomáhá odbourávat celulitidu.

Bulgur má výraznou vůni a oříškovou příchuť, jde o rozdrcená pšeničná zrna.

Rajčata obsahují plno vitamínů (A, C, D, K) atd. Pomáhají při zácpě, posilují nervovou soustavu.

Zdroj: http://www.restaurace-menu.cz/

Podobné články

Křupavý domácí chléb. Jiný už chtít nebudete

Tento recept máme vyzkoušený na spoustu variant, jednoduchý chlebík, s bylinkami, s oříšky... vždy vyšel na jedničku. Příprava zabere pár minut, kynutí je už delší, ale stojí to za to a nebudete litovat. Celý článek

Bára mamapocket

Píše Bára mamapocket

Do čeho zabalit svačinku a recept na domácí kokosové mléko

Svačinky si teď vozíme v krásné SKIP HOP krabičce se zvířátkem. Krabička je velká tak akorát na dětský oběd, nebo velkou svačinu. Je v ní schovaná ještě jedna menší krabička, to se určitě hodí. Celý článek

Věděli jste, že čekanka je plná vitamínů? Vyzkoušejte recept na zapečenou čekanku

Zelenina, která se právě v zimních měsících dá koupit snad v každém obchodě. Jen ji dost často míjíme, protože nevíme…, ale to je chyba. Čekanka obsahuje mnoho potřebných látek pro náš organismus. Celý článek

Komentáře