Smoothie a koktejly... Vitamínové bomby nejen v těhotenství

Datum přidání: 4. 4. 2019

Píše Jana Kantorová

Konzumací smoothies či koktejlů dostanete do svého těla spoustu vitamínů, minerálů, stopových prvků, aminokyselin a antioxidantů. Představují rychlou zdravou snídani či kvalitní svačinku. Takový nápoj je výborný ve chvíli, kdy vám zrovna nebude nejlépe, a nebudete mít chuť na běžnou stravu. Dodá vám potřebnou výživu a energii.

Příprava je velmi jednoduchá, nezabere více jak pár minut. Dopřejte si nový rozměr chuti v podobě zdravého a osvěžujícího nápoje. Většina koktejlů obsahuje ty nejdůležitější ingredience, které jsou pro nastávající maminku a její miminko tím nejlepším.

  • vitamín B, vápník, kyselina listová, vláknina, tekutiny
  • využití zeleniny, která se může těžko zařazovat do jídelníčku – brokolice, špenát, kapusta, petržel, chřest, saláty, …
  • přidávejte ořechy, ovesné vločky, semínka (lněná, konopná, chia, dýňová, slunečnicová, …)
  • nebojte se doplnit váš koktejl o panenské oleje, výborný je např. kokosový a mandlový olej
  • využití zde najde i tzv. superfoods – spirulina, mladý ječmen, maca, kakaové boby, atd.

Smoothies vs. koktejl

Smoothies jsou rozmixované ovocné či zeleninové plody na husté pyré, které se kombinuje s ořechy, čokoládou, kávou nebo třeba i s bylinkami. O sladší chuť se postarají nejrůznější sirupy, med ale i cukr. Přidáním mléčné složky, jako je mléko, jogurt, smetana nebo zmrzlina docílíte koktejlu tzv. milkshaku. Pokud použijete mražené plody, nepřidávejte led.

Recepty:

Čerstvá šťáva z 1 okurky, 2 řapíků celeru a kousku zázvoru, rozmixujeme s 1 banánem, ½ avokáda, zakápneme mandlovým olejem.

Čerstvá šťáva z 2 červených jablek a 1 hrušky, rozmixujeme s 1 avokádem, přidáme hrst čerstvého špenátu, po jedné kávové lžičce – med, lněné semínko a chia semínko.

½ šálku mandlového mléka, 1 zralý banán, ½ avokáda, 4 datle, 2 lžíce kakaa, 1 lžička medu, 1 lžička mandlového oleje.

Podobné články

Píše Jana Kantorová

Intimní potíže mohou trápit i v těhotenství. Víme jaké a jak je řešit

V období těhotenství se hodně věcí mění, přicházejí nové věci a zkušenosti, bohužel se občas objeví i nemilé překvapení. Intimní potíže jsou individuální. Některou maminku trápí zvýšený poševní výtok, další nemá naopak problém vůbec žádný. Celý článek

Zdravá strava a pitný režim aneb začínáme s kojením

Drtivá většina těhotných žen si přeje po porodu kojit. Když jsme byli my dětmi, na kojení se tak nedbalo. Děti byly velmi brzy krmeny umělým mlékem. Dnes je doba jiná. Vše pro kojení dělají jak personál v porodnici, tak laktační poradkyně, které si můžete Celý článek

Jakými potravinami podpořit tvorbu mateřského mléka

Asi všechny budoucí maminky přemýšlí nad kojením již před porodem. Některé se na okamžiky kojení těší, jiné mají obavu, zda jej zvládnou, nebude je sání miminka bolet, jak budou jejich prsa vypadat po kojení… Drtivá většina žen také řeší, co bude moci během... Celý článek

Komentáře