Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Smoothie a koktejly... Vitamínové bomby nejen v těhotenství

Datum přidání: 4. 4. 2019

Píše Jana Kantorová

Konzumací smoothies či koktejlů dostanete do svého těla spoustu vitamínů, minerálů, stopových prvků, aminokyselin a antioxidantů. Představují rychlou zdravou snídani či kvalitní svačinku. Takový nápoj je výborný ve chvíli, kdy vám zrovna nebude nejlépe, a nebudete mít chuť na běžnou stravu. Dodá vám potřebnou výživu a energii.

Příprava je velmi jednoduchá, nezabere více jak pár minut. Dopřejte si nový rozměr chuti v podobě zdravého a osvěžujícího nápoje. Většina koktejlů obsahuje ty nejdůležitější ingredience, které jsou pro nastávající maminku a její miminko tím nejlepším.

  • vitamín B, vápník, kyselina listová, vláknina, tekutiny
  • využití zeleniny, která se může těžko zařazovat do jídelníčku – brokolice, špenát, kapusta, petržel, chřest, saláty, …
  • přidávejte ořechy, ovesné vločky, semínka (lněná, konopná, chia, dýňová, slunečnicová, …)
  • nebojte se doplnit váš koktejl o panenské oleje, výborný je např. kokosový a mandlový olej
  • využití zde najde i tzv. superfoods – spirulina, mladý ječmen, maca, kakaové boby, atd.

Smoothies vs. koktejl

Smoothies jsou rozmixované ovocné či zeleninové plody na husté pyré, které se kombinuje s ořechy, čokoládou, kávou nebo třeba i s bylinkami. O sladší chuť se postarají nejrůznější sirupy, med ale i cukr. Přidáním mléčné složky, jako je mléko, jogurt, smetana nebo zmrzlina docílíte koktejlu tzv. milkshaku. Pokud použijete mražené plody, nepřidávejte led.

Recepty:

Čerstvá šťáva z 1 okurky, 2 řapíků celeru a kousku zázvoru, rozmixujeme s 1 banánem, ½ avokáda, zakápneme mandlovým olejem.

Čerstvá šťáva z 2 červených jablek a 1 hrušky, rozmixujeme s 1 avokádem, přidáme hrst čerstvého špenátu, po jedné kávové lžičce – med, lněné semínko a chia semínko.

½ šálku mandlového mléka, 1 zralý banán, ½ avokáda, 4 datle, 2 lžíce kakaa, 1 lžička medu, 1 lžička mandlového oleje.

Podobné články

Zůstaly vám křečové žíly i po porodu? Nejde jen o estetický problém

Možná jste s nimi měla problémy již v těhotenství a doufala jste, že se jich po porodu zbavíte. Ve většině případů to tak bývá, ovšem stále je vysoké procento žen, které mají s křečovými žílami problémy i po porodu. Jaké je tedy řešení? Celý článek

Zuzana Bičíková

Píše Zuzana Bičíková

Fit po porodu – pomozte si ke zdraví léčebnou energií

V posledním článku ze seriálu, který se věnuje návratu k původnímu tělu po porodu, jsme probírali rozestup břišního svalstva. V dnešním přichází na řadu harmonizace a uvolňovací cvičení pro bolavá a unavená záda i páteř. Celý článek

Dovolená v těhotenství bez obav

Těhotenství je jedinečným obdobím v životě každé ženy a každá z nás ho prožívá úplně jinak. Zatímco pro některé neznamená téměř žádná omezení, jiné toho můžou dost vytrpět. Ať už jste v kterékoliv fázi radostného očekávání, léto přímo vybízí k dovolené, Celý článek

Komentáře