Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Štíhlá do plavek aneb prázdniny klepou na dveře, ale stále máte čas

Datum přidání: 31. 5. 2017
Renata Baránková

Píše Renata Baránková

Říkáte si, že už není čas do prázdnin se svou postavou něco udělat? Pro letošní rok jste to už vzdali a necháváte to opět na rok příští? To není dobrý nápad, řekneme vám proč a navíc bonus, video s cvičením :-)

Nedělejte to!

Lidské tělo je nastavené tak, že v zimě má tendenci kilogramy nabírat a v létě se mu daří lépe hubnout. Byla by škoda o tu lepší možnost přijít, pak se opět trápit a na Nový rok si psát neustále dokola to samé předsevzetí.
Za měsíc a tedy 30 dní se toho dá zvládnout opravdu mnoho, ať už ubrat pár kilogramů nebo zpevnit ochablé části těla. Navíc léto trvá až do září, tedy během 4 měsíců se svým tělem uděláte doslova zázraky.

Vlivy na hubnutí:

  • 70 % úspěchu tvoří vyvážený jídelníček, kde je menší kalorický příjem než výdej, ale nesmí to být velký kalorický deficit a přijímat potravu, která nepokryje ani váš bazální metabolismus.
  • 20 % úspěchu tvoří pohyb, tedy zvyšuje váš bazální metabolismus – urychluje spalování tuků a čím více máte pohybu, tím více toho můžete sníst.
  • 10 % úspěchu tvoří ostatní vlivy – genetika apod.

Základní pravidla při hubnutí jsou:

  • správný a vyvážený příjem všech živin, tedy BÍLKOVINY, SACHARIDY, TUKY A MIKROŽIVINY (vitamíny)
  • kalorický deficit maximálně 20 %
  • vynechat bílé pečivo (i obarvené kaiserky) a nahradit je např. žitným pečivem a knackerbrotem
  • vynechat rychlé cukry, nikoliv komplexní sacharidy – přílohy a pečivo
  • dostatečný příjem čisté vody
  • dostatek každodenního pohybu
  • cvičení – hubnout lze i bez něj, ale nikdy nebude, tak krásně pevné jako s ním
Mohlo by vás zajímat: Je to boj, ale když máte správný přístup, jde to lehce

Cvičení

Nemáte dostatek času cvičit?
Mám pro vás skvělý tip na cvičení, které nezabere moc času a je dokonce efektivní.
Jedná se o TABATU, která je velmi oblíbená u většiny žen.

TABATA

  • čas 30–35 minut
  • nepotřebujete k tomu žádné speciální pomůcky
  • procvičíte úplně celé tělo
  • před cvičením se předehřejte, např. skokem přes švihadlo
  • cvičení (video) opakujte 5x
  • mezi opakováním mějte 2 minuty pauzu – vydýchejte a napijte se
  • cvičte 3 x týdně nebo obden
  • první cvičení dejte třeba pouze na 50% a postupně zvyšujte zátěž až do pátého opakování, na tom si dejte nejvíce záležet
  • sledujte video pozorně a „okoukejte“ techniku cviků
  • po cvičení provádějte strečink, s výdechem a uvolněně pomalu protáhněte svaly
Zde je video, tak hurá do toho

Nevíte si rady, jak si poskládat jídelníček? Teď máte jedinečnou možnost se to naučit – renatabarankova.cz/sama-sobe-vyzivovou-poradkyni

Podobné články

Čekáte na miminko a ono stále nepřichází? Co když je to v hlavě…

V posledních dnech proletěla médii zpráva, že Česko zasáhla epidemie neplodnosti. Centra asistované reprodukce u nás rostou jako houby po dešti, úroveň lékařské péče je v tomto směru na velmi vysoké úrovni. Také proto je Česko jednou z nejvyhledávanějších zemí Celý článek

Soutěžte a vyhrajte kosmetický balíček

Léto máme v plném proudu, výlety, dovolené... nezapomeňte odpočívat. Zastavte se u naší soutěže a vyzkoušejte svoje štěstí o kosmetický balíček pro vás a vaše děti. Pro děti jsme připravili ochranu před sluníčkem a pro maminky relax v podobě kokosového mýdla. Celý článek

Jak zajistit dětem dobrý spánek i v horkém počasí?

Léto je pro většinu z nás nejkrásnějším obdobím v roce, má ale i své méně příjemné stránky. V případě malých dětí jsou to zejména tropické teploty, které mohou významně ovlivnit také kvalitu spánku. Přinášíme několik tipů, jak dětem spánek v době veder... Celý článek

Komentáře