Štíhlá do plavek aneb prázdniny klepou na dveře, ale stále máte čas

Datum přidání: 31. 5. 2017
Renata Baránková

Píše Renata Baránková

Říkáte si, že už není čas do prázdnin se svou postavou něco udělat? Pro letošní rok jste to už vzdali a necháváte to opět na rok příští? To není dobrý nápad, řekneme vám proč a navíc bonus, video s cvičením :-)

Nedělejte to!

Lidské tělo je nastavené tak, že v zimě má tendenci kilogramy nabírat a v létě se mu daří lépe hubnout. Byla by škoda o tu lepší možnost přijít, pak se opět trápit a na Nový rok si psát neustále dokola to samé předsevzetí.
Za měsíc a tedy 30 dní se toho dá zvládnout opravdu mnoho, ať už ubrat pár kilogramů nebo zpevnit ochablé části těla. Navíc léto trvá až do září, tedy během 4 měsíců se svým tělem uděláte doslova zázraky.

Vlivy na hubnutí:

  • 70 % úspěchu tvoří vyvážený jídelníček, kde je menší kalorický příjem než výdej, ale nesmí to být velký kalorický deficit a přijímat potravu, která nepokryje ani váš bazální metabolismus.
  • 20 % úspěchu tvoří pohyb, tedy zvyšuje váš bazální metabolismus – urychluje spalování tuků a čím více máte pohybu, tím více toho můžete sníst.
  • 10 % úspěchu tvoří ostatní vlivy – genetika apod.

Základní pravidla při hubnutí jsou:

  • správný a vyvážený příjem všech živin, tedy BÍLKOVINY, SACHARIDY, TUKY A MIKROŽIVINY (vitamíny)
  • kalorický deficit maximálně 20 %
  • vynechat bílé pečivo (i obarvené kaiserky) a nahradit je např. žitným pečivem a knackerbrotem
  • vynechat rychlé cukry, nikoliv komplexní sacharidy – přílohy a pečivo
  • dostatečný příjem čisté vody
  • dostatek každodenního pohybu
  • cvičení – hubnout lze i bez něj, ale nikdy nebude, tak krásně pevné jako s ním
Mohlo by vás zajímat: Je to boj, ale když máte správný přístup, jde to lehce

Cvičení

Nemáte dostatek času cvičit?
Mám pro vás skvělý tip na cvičení, které nezabere moc času a je dokonce efektivní.
Jedná se o TABATU, která je velmi oblíbená u většiny žen.

TABATA

  • čas 30–35 minut
  • nepotřebujete k tomu žádné speciální pomůcky
  • procvičíte úplně celé tělo
  • před cvičením se předehřejte, např. skokem přes švihadlo
  • cvičení (video) opakujte 5x
  • mezi opakováním mějte 2 minuty pauzu – vydýchejte a napijte se
  • cvičte 3 x týdně nebo obden
  • první cvičení dejte třeba pouze na 50% a postupně zvyšujte zátěž až do pátého opakování, na tom si dejte nejvíce záležet
  • sledujte video pozorně a „okoukejte“ techniku cviků
  • po cvičení provádějte strečink, s výdechem a uvolněně pomalu protáhněte svaly
Zde je video, tak hurá do toho

Nevíte si rady, jak si poskládat jídelníček? Teď máte jedinečnou možnost se to naučit – renatabarankova.cz/sama-sobe-vyzivovou-poradkyni

Podobné články

Píše Michaela Kratochvílová

Jak vybrat dětské zábrany a na co si dát pozor?

Děti jsou radost, ale v momentě, kdy se začnou objevovat svět a nezůstanou na jednom místě, musíte myslet i na bezpečností prvky, které vaše dítka ochrání před každodenními nástrahami. Zábrany jsou praktickým pomocníkem. A zachránily už nejeden karambol. Celý článek

Píše Tereza Bečková

Jaké úvazky jsou pro ženy po mateřské/rodičovské ideální?

Díky současné situaci se zaměstnavatelé uchylují k tomu, že maminkám umožňují alternativní typy úvazku. Jaké způsoby práce to jsou a na co si musí dát ženy po mateřské/rodičovské zejména pozor? Celý článek

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Vaše nejčastější otázky a odpovědi týkající se neplodnosti. 2.část

Za měsíc budu mít 39 let, mohu podstoupit umělé oplodnění? Na co mi přispěje zdravotní pojišťovna? Již od svých 16 let užívám hormonální antikoncepci, může to mít vliv na moji plodnost? Jaká je pravděpodobnost, že se vaše umělé oplodnění povede? Celý článek

Komentáře