Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Superpotraviny pro zdravý vývoj dětí. Znáte je?

Datum přidání: 12. 10. 2020

Většina rodičů se snaží skladbou potravin ovlivnit zdravý vývoj svých dětí a je dobře, že nad rodinným jídelníčkem více přemýšlí. Vyvážená a pestrá strava ovlivňuje, jak se cítíme, kolik máme energie a u dětí navíc i jak se vyvíjí.

Existují potraviny, které podporují přímo vývoj mozku, čímž se řadí mezi supermany v potravinovém světě. Podporují bystrou mysl a ovlivňují, jakou bude mít dítě fantazii, schopnost usuzovat, rozlišovat i zapamatovat si. Jaké potraviny je tedy dobré pro zdravý vývoj dětí pravidelně zařazovat do jídelníčku?

Ryby

Přestože jsou pozitivní dopady konzumace ryb všeobecně známy, stále se ryby neobjevují až tak často mezi potravinami, které mají děti pravidelně na jídelníčku. Pro svou specifickou chuť nejsou mezi dětmi tolik oblíbené, což je velká škoda, protože často obsahují prospěšné omega - 3 mastné kyseliny. Jak tedy dětem ryby servírovat, aby měly úspěch?

Zkusit můžete kreativně naservírované pečivo s pomazánkou z tuňáka či sardinek, smetanový losos s bramborovou kaší či grilovaný pstruh namáčený v oblíbené omáčce by mohli mít úspěch také.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou o tolik prospěšnější než sladké cereálie, a navíc se dají kombinovat tolika způsoby! Spojte je s mlékem, jogurtem a ořechy nebo semínky a máte během chvíle připravenou geniální snídani, která dětem zajistí množství energie. Připravit z nich můžete také různé snídaňové kaše, svačinové sušenky či domácí musli.

Domácí maska na pleť, koupel i kúra na suché ruce? To vše lze vyrobit z ovsa

Naše pokožka dostává v těchto dnech zabrat ještě více než obvykle. Množství dezinfekce, nošení roušek a rukavic, to vše narušuje strukturu naší kůže, a tak je třeba o ni více pečovat. Nemusíte utrácet za drahé hydratační krémy...

Kapusta a špenát

Silná, nicméně nepříliš oblíbená zelená dvojka by neměla chybět v jídelníčku celé rodiny. Tradiční pokrmy doplněné vejcem, bramborami či masem často dětem moc nechutnají, přísun špenátu a kapusty však můžete zajistit například lasagnemi či palačinkami se špenátem. Nenásilnou formou pak může být rozmixování špenátu do pestrého smoothies.

Vejce

Jaké štěstí, že děti stejně jako dospělí milují vejce na všechny způsoby! Vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin, které pomáhají udržet pocit sytosti a tím prodlužují dobu, po kterou je dítě schopné se koncentrovat. A navíc se dají v jídelníčku krásně obměňovat. Zkuste obligátní míchaná vajíčka tentokrát servírovat v tortille se zeleninou a sýrem, do zapečených toustů můžete vložit volské oko anebo vytvořte pestrý sendvič s vaječným salátem.

Řecký jogurt

Pozitivní dopady bílého jogurtu ve stravování jsou všeobecně známé, stejně tak že jedničku mezi bílými jogurty představuje jogurt řeckého typu. Plnotučný řecký jogurt udržuje mozkové buňky ve skvělé formě, proto ho neváhejte často servírovat, ať už ke snídani či na svačinu, ke koláčům či palačinkám, s cereáliemi, čerstvým ovocem či domácí marmeládou.

Podobné články

Spojte hru a zábavu s učením. LEGO® DUPLO® je skvělou pomůckou

Drtivá většina dětí si od nejmenšího věku ráda skládá kostičky a staví z nich nejrůznější výtvory. Vy jim můžete nabídnout ke hře kostičky, které lze nejen skládat, tvořit z nich komíny, „nakládat“ vagonky vláčků nebo stavět výtvory plné fantazie. Celý článek

Vitamín D, vápník a železo jsou nezbytné látky pro správné krůčky životem

Podpořte každý malý krůček vašeho malého objevitele s novou kojeneckou výživou LITTLE STEPS® s obsahem nezbytných vitamínů a minerálních látek a bez palmového oleje. Celý článek

Pásový opar u dětí. Vznik a léčba v kostce

Ačkoliv se v posledních dnech všude skloňuje především téma šíření koronaviru, ostatní onemocnění ze světa nevymizela. Mít se na pozoru je potřeba nejen u dospělých, ale samozřejmě i u dětí, které jsou velmi náchylné k virovým nemocem různého typu. Celý článek

Komentáře