Těhotenská nevolnost

Datum přidání: 9. 9. 2016

Nevolnostmi v těhotenství trpí přes 30% žen (někdy se udává, že je to více jak polovina nastávajících maminek). Důvodem mohou být hormonální změny, především zvýšená hladina hormonu HCG (hormon produkovaný vyvíjející se placentou), které jsou největší v prvním trimestru.

Tyto nepříjemné stavy nejsou nic neobvyklého a při pravidelném příjmu potravy a tekutin se nemusíte ničeho obávat. V případě, že neudržíte opravdu nic, točí se vám hlava, nepřiměřeně hubnete, kontaktujte svého lékaře.

Příčin může být více, jako: pokles hladiny cukru v krvi, překyselení žaludku, pachuť v ústech, stres, zvýšená citlivost na pachy.

Lék na těhotenskou nevolnost neexistuje. Máme pár rad, které vám mohou pomoci a můžete jí předcházet nebo zmírnit.

 

Základ: klid, odpočinek a vše po malých dávkách 

  • Ranní rituál

Vstávejte v klidu, nikam se nehoňte. Hned po ránu něco snězte, ideální je snídaně v posteli, po snídani si ještě chvilku poležte. Po ránu jezte raději nevýrazné potraviny (piškoty, bebe sušenky) a zapíjejte čajem. Dopřejte si pomalý začátek dne.

  • Jídlo

Jezte to co vám chutná a po menších porcích. Nikdy nemějte hlad. Doporučuje se sníst i něco malého před tím než jdete spát, abyste se ráno neprobudila s prázdným žaludkem.

Žaludek vám může zklidnit vařená zelenina, která snižuje kyselost. Opět jíst po menších dávkách.

  • Pitný režim

Dostatek tekutin je nutný nejen v těhotenství. Pijte neperlivé vody, minerálky, mléko, bylinkové čaje. Vyhýbejte se kofeinu. Dostatek vitamínů a minerálů vám dodají čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy, ale mohou také způsobit pálení žáhy.

Na zvracení může pomoci pár lžiček „koly“.

  • Čištění zubů – nečistěte si zuby hned po ránu, hned po jídle nebo hned po zvracení.
  • Buďte na čerstvém vzduchu a větrejte. Nezapomeňte se hýbat.
  • Bylinkové čaje jsou ideálním řešením, můžete vyzkoušet heřmánek, fenykl, meduňku, mátu
  • Vyzkoušejte zázvor. Můžete si připravit slabý zázvorový čaj, zázvorová lízátka, bonbony.

Akupresura, meditace, jóga nebo aromaterapie. Každá nastávající maminka je jiná a má jiné potřeby, vyzkoušejte naše rady a věřím, že najdete to, co vám alespoň nepříjemné stavy v tomto období zmírní :)

Jak zvládnout těhotenské nevolnosti? Inspirujte ostatní maminky

Podobné články

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Vaše nejčastější otázky a odpovědi týkající se neplodnosti. 2.část

Za měsíc budu mít 39 let, mohu podstoupit umělé oplodnění? Na co mi přispěje zdravotní pojišťovna? Již od svých 16 let užívám hormonální antikoncepci, může to mít vliv na moji plodnost? Jaká je pravděpodobnost, že se vaše umělé oplodnění povede? Celý článek

5. měsíc těhotenství: Holka nebo kluk? Na ultrazvuku to již poznáte

Pokud vám zatím nevyrostlo bříško a těhotenství na vás nebylo moc znát, vše se tento měsíc změní. Začínáte přibývat na váze a také se již cítíte mnohem lépe. Vaše děťátko roste a pokud nemůžete dospat nedočkavostí, až se dozvíte, jestli nosíte pod srdcem... Celý článek

MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Píše MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.

Vaše nejčastější otázky a odpovědi týkající se neplodnosti. 1.část

Co je to neplodnost? O miminko se již pokoušíme déle než rok. Mám nejprve kontaktovat svého gynekologa nebo rovnou navštívit kliniku asistované reprodukce? Musíme být s partnerem v manželském svazku, pokud chceme podstoupit IVF? Kdy a kdo mě informuje o tom, Celý článek

Komentáře