Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Těhotenská nevolnost

Datum přidání: 9. 9. 2016

Nevolnostmi v těhotenství trpí přes 30% žen (někdy se udává, že je to více jak polovina nastávajících maminek). Důvodem mohou být hormonální změny, především zvýšená hladina hormonu HCG (hormon produkovaný vyvíjející se placentou), které jsou největší v prvním trimestru.

Tyto nepříjemné stavy nejsou nic neobvyklého a při pravidelném příjmu potravy a tekutin se nemusíte ničeho obávat. V případě, že neudržíte opravdu nic, točí se vám hlava, nepřiměřeně hubnete, kontaktujte svého lékaře.

Příčin může být více, jako: pokles hladiny cukru v krvi, překyselení žaludku, pachuť v ústech, stres, zvýšená citlivost na pachy.

Lék na těhotenskou nevolnost neexistuje. Máme pár rad, které vám mohou pomoci a můžete jí předcházet nebo zmírnit.

Základ: klid, odpočinek a vše po malých dávkách 

  • Ranní rituál

Vstávejte v klidu, nikam se nehoňte. Hned po ránu něco snězte, ideální je snídaně v posteli, po snídani si ještě chvilku poležte. Po ránu jezte raději nevýrazné potraviny (piškoty, bebe sušenky) a zapíjejte čajem. Dopřejte si pomalý začátek dne.

  • Jídlo

Jezte to co vám chutná a po menších porcích. Nikdy nemějte hlad. Doporučuje se sníst i něco malého před tím než jdete spát, abyste se ráno neprobudila s prázdným žaludkem.

Žaludek vám může zklidnit vařená zelenina, která snižuje kyselost. Opět jíst po menších dávkách.

  • Pitný režim

Dostatek tekutin je nutný nejen v těhotenství. Pijte neperlivé vody, minerálky, mléko, bylinkové čaje. Vyhýbejte se kofeinu. Dostatek vitamínů a minerálů vám dodají čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy, ale mohou také způsobit pálení žáhy.

Na zvracení může pomoci pár lžiček „koly“.

  • Čištění zubů – nečistěte si zuby hned po ránu, hned po jídle nebo hned po zvracení.
  • Buďte na čerstvém vzduchu a větrejte. Nezapomeňte se hýbat.
  • Bylinkové čaje jsou ideálním řešením, můžete vyzkoušet heřmánek, fenykl, meduňku, mátu
  • Vyzkoušejte zázvor. Můžete si připravit slabý zázvorový čaj, zázvorová lízátka, bonbony.

Akupresura, meditace, jóga nebo aromaterapie. Každá nastávající maminka je jiná a má jiné potřeby, vyzkoušejte naše rady a věřím, že najdete to, co vám alespoň nepříjemné stavy v tomto období zmírní :)

Jak zvládnout těhotenské nevolnosti? Inspirujte ostatní maminky

Podobné články

Zůstaňte v srdci dětmi s hračkami Fisher-Price

Společnost, která stvořila hračky včelku „Buzzy Bee“ nebo první chůvičku pro miminka, slaví 90 let! Věk je to úctyhodný, ale neznamená to, že ve společnosti Fisher-Price najdete cokoli zkostnatělého. Celý článek

Jak trestat děti, aby své prohřešky neopakovaly...

Mezi jakési výchovné normy ve společnosti patří, že v případě nevhodného chování následuje reakce rodičů v podobě trestu. Avšak ať jsme sebevynalézavější v jeho formě, mnoho dětí se z trestu nepoučí. Kde tedy děláme chybu? Celý článek

Koupel v těhotenství. Jaký názor mají odborníci?

Mnohé z nás byly před otěhotněním zvyklé dávat si horkou koupel. Tento rituál plný vůně a pěny uvolňoval stres a navozoval chvíle klidu a odpočinku. Od počátku těhotenství však platí jiná pravidla než v běžném životě Celý článek

Komentáře