Zajímavosti a novinky pro děti i rodiče

Těhotenská nevolnost

Datum přidání: 9. 9. 2016

Nevolnostmi v těhotenství trpí přes 30% žen (někdy se udává, že je to více jak polovina nastávajících maminek). Důvodem mohou být hormonální změny, především zvýšená hladina hormonu HCG (hormon produkovaný vyvíjející se placentou), které jsou největší v prvním trimestru.

Tyto nepříjemné stavy nejsou nic neobvyklého a při pravidelném příjmu potravy a tekutin se nemusíte ničeho obávat. V případě, že neudržíte opravdu nic, točí se vám hlava, nepřiměřeně hubnete, kontaktujte svého lékaře.

Příčin může být více, jako: pokles hladiny cukru v krvi, překyselení žaludku, pachuť v ústech, stres, zvýšená citlivost na pachy.

Lék na těhotenskou nevolnost neexistuje. Máme pár rad, které vám mohou pomoci a můžete jí předcházet nebo zmírnit.

 

Základ: klid, odpočinek a vše po malých dávkách 

  • Ranní rituál

Vstávejte v klidu, nikam se nehoňte. Hned po ránu něco snězte, ideální je snídaně v posteli, po snídani si ještě chvilku poležte. Po ránu jezte raději nevýrazné potraviny (piškoty, bebe sušenky) a zapíjejte čajem. Dopřejte si pomalý začátek dne.

  • Jídlo

Jezte to co vám chutná a po menších porcích. Nikdy nemějte hlad. Doporučuje se sníst i něco malého před tím než jdete spát, abyste se ráno neprobudila s prázdným žaludkem.

Žaludek vám může zklidnit vařená zelenina, která snižuje kyselost. Opět jíst po menších dávkách.

  • Pitný režim

Dostatek tekutin je nutný nejen v těhotenství. Pijte neperlivé vody, minerálky, mléko, bylinkové čaje. Vyhýbejte se kofeinu. Dostatek vitamínů a minerálů vám dodají čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy, ale mohou také způsobit pálení žáhy.

Na zvracení může pomoci pár lžiček „koly“.

  • Čištění zubů – nečistěte si zuby hned po ránu, hned po jídle nebo hned po zvracení.
  • Buďte na čerstvém vzduchu a větrejte. Nezapomeňte se hýbat.
  • Bylinkové čaje jsou ideálním řešením, můžete vyzkoušet heřmánek, fenykl, meduňku, mátu
  • Vyzkoušejte zázvor. Můžete si připravit slabý zázvorový čaj, zázvorová lízátka, bonbony.

Akupresura, meditace, jóga nebo aromaterapie. Každá nastávající maminka je jiná a má jiné potřeby, vyzkoušejte naše rady a věřím, že najdete to, co vám alespoň nepříjemné stavy v tomto období zmírní :)

Jak zvládnout těhotenské nevolnosti? Inspirujte ostatní maminky

Podobné články

fyzioterapeut Kateřina Polášková

Píše fyzioterapeut Kateřina Polášková

Než otěhotním…

Často slýchám od kamarádek, které ještě nemají děti, otázku typu: „Jsem připravena být matkou?“ Co ale taková příprava znamená, je důležitá nebo je důležitý věk...? Z pohledu fyzioterapeuta je velmi důležité připravit tělo na těhotenství. Jak...? Celý článek

Koho si vzít k porodu? Partnera, kamarádku, dulu či porodní asistentku?

Zatímco ještě generace našich rodičů si nedokázala představit, že by otec dítěte asistoval u porodu, dnes nastává pravý opak. „Cože, tvůj muž nechce být u porodu? A budeš tam mít aspoň dulu nebo porodní asistentku?“ A co když se rozhodnete prožít porod sama... Celý článek

MatkaNaOdstřel

Píše MatkaNaOdstřel

Den D

Trávila jsem čtvrtý den na oddělení rizikového těhotenství pro hrozící předčasný porod. Znala jsem to tam už jak své boty. Jednalo se o čtvrtou hospitalizaci, kdy zastavovali kontrakce. Celý článek

Komentáře