Těhotná na Vánoce aneb zdravé hodování pro celou rodinu

Datum přidání: 23. 12. 2018

Když žena otěhotní, je velmi pravděpodobné, že v průběhu těhotenství oslaví i vánoční svátky. Jedním z témat, které nastávající maminky řeší, bývá i vyvážené stravování. Jak si dopřát klasiku a zároveň nezatížit organismus celé rodiny těžkými a nezdravými jídly?

Kapr, losos, treska, halibut...

V Česku patří mezi oblíbenou klasiku smažený kapr či řízek a bramborový salát. Kapr sám o sobě patří mezi tučné sladkovodní ryby. Nahradit kapra můžete oblíbeným lososem, halibutem, treskou.... nebo si můžete připravit třeba pstruha na másle, který se v těhotenství doporučuje.

Bramborový salát je často plný majonézy, to v těhotenství není moc dobré. Pokud děláte domácí, kde jsou čerstvá vajíčka, té se vyhněte obloukem. Zkuste nahradit majonézu bílým jogurtem, kysanou smetanou, špetička cukru, spolu se solí vytvoří lahodnou chuť.

Jakou polévku zvolit

Co se týče polévky, tady už se situace v domácnostech liší výrazněji. Někde se připravuje rybí, jinde hrachová, zelňačka či kyselica a kus dál zase houbová bramboračka. Co se týče polévek, ty jsou tělu prospěšné téměř za každé situace, navíc v zimě báječně prohřejí tělo. Polévky jako takové se tedy rozhodně nebojte, jen vyberte kvalitní potraviny ve skvělé kvalitě, nejlépe od ověřených dodavatelů.

Cukroví – všude tolik pokušení

Tradiční české cukroví nebývá moc lehké, často je jeho základem hladká mouka a doplňuje se hutnými krémy a kily cukru. O Vánocích, kdy je kolem nás tolik pokušení obzvlášť platí, že si trochu dopřát můžete, ale v konzumaci sebe i své děti s rozumem kontrolujte. Mnoho cukru vede u dětí ke zvýšené aktivitě a roztěkanosti, což by vám ve vašem stavu rozhodně nepomohlo. Zároveň u vás může nadměrná konzumace cukru způsobit v nejhorším případě i astmata dítěti, které nosíte pod srdcem.

Zdravé cukroví

Zvlášť nepečené nebývá náročné na přípravu a výsledek pak bývá velmi chutný, vybírat se dá z různých kuliček - např. z datlí a ořechů, pomeranče či mandlí. U zdravých receptů se často úplně vyhnete přítomnosti lepku a cukru, vybírat můžete i z raw receptů.

  • O Vánocích a stejně tak i o silvestrovské noci se stejně jako kdykoliv jindy vyplatí nešetřit na jídle, proto vařte a pečte z kvalitních surovin.
  • Ověřujte si původ surovin, datum spotřeby i složení.
  • Nebojte se sezobnout, na co máte chuť, ale přinejmenším množství si pohlídejte. V těhotenství bývá žena často náchylná k pálení žáhy či nevolnostem, tak ať pak nemáte zbytečné zdravotní obtíže.
  • A hlavně se zbytečně nestresujte a užijte si pohodové svátky pospolu a v lásce, protože o tom je konec roku především.

Zdravé cukroví

Podobné články

Samovyšetření. Rutina, která může zachránit život

Zhoubná onemocnění patří mezi strašáky naší společnosti. Rakovinou prsu onemocní každý rok přes sedm tisíc českých žen. Přestože každý rok stoupá počet žen s rakovinou prsu, mezi dobré zprávy jednoznačně patří, že počet úmrtí díky včasným diagnostikám klesá. Celý článek

9. měsíc těhotenství: Vydržte! Finále se nezadržitelně blíží

Poslední měsíc těhotenství je pro většinu nastávajících maminek pocitově tím nejdelším. S přibývajícími kily si totiž připadají těžce a nemotorně a navíc.. porod může přijít prakticky kdykoliv. Celý článek

Jak zatočit s povánočními kily a vypadat skvěle

A je to za námi, ale... Také jste neodolali cukroví, vínečku a jiným lákadlům, která jsou o svátcích na každém kroku? Že by stejně jako u nás pár kilo navíc? Tak jako tak, ať jsou kila z Vánoc nebo jiná, víme, jak na ně a hned na začátku se můžete cítit sexy. Celý článek

Komentáře