Těhotná na Vánoce aneb zdravé hodování pro celou rodinu

Datum přidání: 23. 12. 2018

Když žena otěhotní, je velmi pravděpodobné, že v průběhu těhotenství oslaví i vánoční svátky. Jedním z témat, které nastávající maminky řeší, bývá i vyvážené stravování. Jak si dopřát klasiku a zároveň nezatížit organismus celé rodiny těžkými a nezdravými jídly?

Kapr, losos, treska, halibut...

V Česku patří mezi oblíbenou klasiku smažený kapr či řízek a bramborový salát. Kapr sám o sobě patří mezi tučné sladkovodní ryby. Nahradit kapra můžete oblíbeným lososem, halibutem, treskou.... nebo si můžete připravit třeba pstruha na másle, který se v těhotenství doporučuje.

Bramborový salát je často plný majonézy, to v těhotenství není moc dobré. Pokud děláte domácí, kde jsou čerstvá vajíčka, té se vyhněte obloukem. Zkuste nahradit majonézu bílým jogurtem, kysanou smetanou, špetička cukru, spolu se solí vytvoří lahodnou chuť.

Jakou polévku zvolit

Co se týče polévky, tady už se situace v domácnostech liší výrazněji. Někde se připravuje rybí, jinde hrachová, zelňačka či kyselica a kus dál zase houbová bramboračka. Co se týče polévek, ty jsou tělu prospěšné téměř za každé situace, navíc v zimě báječně prohřejí tělo. Polévky jako takové se tedy rozhodně nebojte, jen vyberte kvalitní potraviny ve skvělé kvalitě, nejlépe od ověřených dodavatelů.

Cukroví – všude tolik pokušení

Tradiční české cukroví nebývá moc lehké, často je jeho základem hladká mouka a doplňuje se hutnými krémy a kily cukru. O Vánocích, kdy je kolem nás tolik pokušení obzvlášť platí, že si trochu dopřát můžete, ale v konzumaci sebe i své děti s rozumem kontrolujte. Mnoho cukru vede u dětí ke zvýšené aktivitě a roztěkanosti, což by vám ve vašem stavu rozhodně nepomohlo. Zároveň u vás může nadměrná konzumace cukru způsobit v nejhorším případě i astmata dítěti, které nosíte pod srdcem.

Zdravé cukroví

Zvlášť nepečené nebývá náročné na přípravu a výsledek pak bývá velmi chutný, vybírat se dá z různých kuliček - např. z datlí a ořechů, pomeranče či mandlí. U zdravých receptů se často úplně vyhnete přítomnosti lepku a cukru, vybírat můžete i z raw receptů.

  • O Vánocích a stejně tak i o silvestrovské noci se stejně jako kdykoliv jindy vyplatí nešetřit na jídle, proto vařte a pečte z kvalitních surovin.
  • Ověřujte si původ surovin, datum spotřeby i složení.
  • Nebojte se sezobnout, na co máte chuť, ale přinejmenším množství si pohlídejte. V těhotenství bývá žena často náchylná k pálení žáhy či nevolnostem, tak ať pak nemáte zbytečné zdravotní obtíže.
  • A hlavně se zbytečně nestresujte a užijte si pohodové svátky pospolu a v lásce, protože o tom je konec roku především.

Zdravé cukroví

Podobné články

Zdravá, uklizená domácnost není sterilní domácnost

Všichni spořádání lidé se snaží doma udržovat pořádek tak, aby se jim spokojeně žilo, neměli kolem sebe chuchvalce prachu a špíny, zaschlé skvrny na kobercích, gaučích, upatlaný nábytek, nic nezapáchalo… K čisté domácnosti stačí běžný a pravidelný úklid. Někdy Celý článek

Píše Bc. Kateřina Vacíková

Problematika ústní hygieny u dětí

Ve své ordinaci často slýchám názor rodičů, že na mléčných zubech nezáleží, protože stejně vypadnou. Jak to s mléčnými zoubky tedy je? Při narození je ústní dutina novorozence téměř sterilní... Celý článek

Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Jak správně pečovat o pokožku celého těla, aby byla krásná, pevná a hladká?

Kůže je největším orgánem lidského těla. Má ochrannou, termoregulační a smyslovou funkci. Postupem času ubývá v pokožce kolagen a elastin, které zajišťují pružnost a pevnost pokožky. Tento úbytek můžeme zpomalit správnou péčí a životním stylem. Naopak nezdravý Celý článek

Komentáře