Těhotná na Vánoce aneb zdravé hodování pro celou rodinu

Datum přidání: 23. 12. 2018

Když žena otěhotní, je velmi pravděpodobné, že v průběhu těhotenství oslaví i vánoční svátky. Jedním z témat, které nastávající maminky řeší, bývá i vyvážené stravování. Jak si dopřát klasiku a zároveň nezatížit organismus celé rodiny těžkými a nezdravými jídly?

Kapr, losos, treska, halibut...

V Česku patří mezi oblíbenou klasiku smažený kapr či řízek a bramborový salát. Kapr sám o sobě patří mezi tučné sladkovodní ryby. Nahradit kapra můžete oblíbeným lososem, halibutem, treskou.... nebo si můžete připravit třeba pstruha na másle, který se v těhotenství doporučuje.

Bramborový salát je často plný majonézy, to v těhotenství není moc dobré. Pokud děláte domácí, kde jsou čerstvá vajíčka, té se vyhněte obloukem. Zkuste nahradit majonézu bílým jogurtem, kysanou smetanou, špetička cukru, spolu se solí vytvoří lahodnou chuť.

Jakou polévku zvolit

Co se týče polévky, tady už se situace v domácnostech liší výrazněji. Někde se připravuje rybí, jinde hrachová, zelňačka či kyselica a kus dál zase houbová bramboračka. Co se týče polévek, ty jsou tělu prospěšné téměř za každé situace, navíc v zimě báječně prohřejí tělo. Polévky jako takové se tedy rozhodně nebojte, jen vyberte kvalitní potraviny ve skvělé kvalitě, nejlépe od ověřených dodavatelů.

Cukroví – všude tolik pokušení

Tradiční české cukroví nebývá moc lehké, často je jeho základem hladká mouka a doplňuje se hutnými krémy a kily cukru. O Vánocích, kdy je kolem nás tolik pokušení obzvlášť platí, že si trochu dopřát můžete, ale v konzumaci sebe i své děti s rozumem kontrolujte. Mnoho cukru vede u dětí ke zvýšené aktivitě a roztěkanosti, což by vám ve vašem stavu rozhodně nepomohlo. Zároveň u vás může nadměrná konzumace cukru způsobit v nejhorším případě i astmata dítěti, které nosíte pod srdcem.

Zdravé cukroví

Zvlášť nepečené nebývá náročné na přípravu a výsledek pak bývá velmi chutný, vybírat se dá z různých kuliček - např. z datlí a ořechů, pomeranče či mandlí. U zdravých receptů se často úplně vyhnete přítomnosti lepku a cukru, vybírat můžete i z raw receptů.

  • O Vánocích a stejně tak i o silvestrovské noci se stejně jako kdykoliv jindy vyplatí nešetřit na jídle, proto vařte a pečte z kvalitních surovin.
  • Ověřujte si původ surovin, datum spotřeby i složení.
  • Nebojte se sezobnout, na co máte chuť, ale přinejmenším množství si pohlídejte. V těhotenství bývá žena často náchylná k pálení žáhy či nevolnostem, tak ať pak nemáte zbytečné zdravotní obtíže.
  • A hlavně se zbytečně nestresujte a užijte si pohodové svátky pospolu a v lásce, protože o tom je konec roku především.

Zdravé cukroví

Podobné články

Jakými potravinami podpořit tvorbu mateřského mléka

Asi všechny budoucí maminky přemýšlí nad kojením již před porodem. Některé se na okamžiky kojení těší, jiné mají obavu, zda jej zvládnou, nebude je sání miminka bolet, jak budou jejich prsa vypadat po kojení… Drtivá většina žen také řeší, co bude moci během... Celý článek

Vitamin D je důležitý nejen pro nejmenší děti

Naše tělo potřebuje pro svůj zdárný vývoj a následně „chod“ mnoho vitaminů. K velmi důležitým patří vitamin D. Podstatný je zejména pro nejmenší děti a batolata. Celý článek

Cukrovka u dětí se může začít projevovat nenápadně. Od pomočování až po hubnutí

Možná si myslíte, že se to vašich dětí netýká, ovšem malých diabetiků přibývá. Přitom prvotní příznaky mohou přicházet nenápadně. Jak se projevuje u dětí cukrovka a jaký je rozdíl mezi diabetem 1. a 2. typu? Celý článek

Komentáře