Zastavme se a žijme

Datum přidání: 10. 12. 2015

Píše Kristýna Strakošová

Zastavme se a žijme

Jsem nadšená, když můžu podporovat ženy na mateřské. Sledovat jejich úspěchy i pády.  Vnímat je, přijímat, být oporou a také čerpat ze vzájemného sdílení. I proto miluji Strollering®, který není „jen o cvičení“, ale také o ženské pospolitosti.

O tom, že když jsme mámy, žijeme najednou v trochu jiném světě, který na první pohled vypadá jednoduše, na ten druhý velmi složitě, únavně a stereotypně a na ten třetí – hlubší – nesmírně svobodně a je jen na nás, jak s tím naložíme.

A také proto miluji semináře na téma pánevní dno, které pro ženy pořádám. Je to pro mě vždy okamžik zastavení.

A ruku na srdce – těch my matky máme opravdu málo.

Když se sejde skupina žen, které se neznají, zdálo by se, že budou mít ostych a zábrany řešit intimní témata. Avšak opak je pravdou. A tahle otevřenost je obdivuhodná, zářivá a nabíjející.

Během semináře vysvětluji přítomným ženám propojení našeho fyzického těla, našich svalů pánevního dna s emocemi a energií. Pánevní dno je pro nás ženy energetická pumpa. Pokud probudíme pánevní dno k životu, budeme spokojenější, méně unavené, zkrátka budeme zářit. A to je přesně to, co vnímám jako náš největší a nejdůležitější úkol.

Úkolem každé ženy je zářit – nic víc, nic míň.

V souvislosti s pánevním dnem to ale neznamená hodinové cvičení každý den po dobu několika měsíců. Je to právě o těch výše zmíněných zastaveních během dne, kdy si na pár minut uvědomíme, že máme také své potřeby, že naše vnitřní já volá po pozornosti. A právě v takový okamžik pomocí aktivace a relaxace pánevního dna jsme schopny pracovat s naším zdrojem energie.

Nebo si v klidu vypijme čaj, dojděme si na toaletu, prodýchejme se, narovnejme se, zacvičme si. To vše proto, abychom mohly dál zářit.

A tak pokud máte možnost čerpat ze sdílení s podobně naladěnými ženami, konejte to tak
často, jak to jen jde. Ať už si najdete svou lektorku Strolleringu® a zapadnete do její party maminek, nebo budete chodit na ženské semináře, ženské kruhy, nebo zvolíte úplně jinou cestu, předávejte dál svou ženskou energii a stejně tak ji dostanete zpátky. A pokud máte zrovna malé děti, využijte tohoto času ke svému osobnímu rozvoji, k lepšímu poznání sebe sama. Učiníte tak šťastnější sebe i své okolí.

CVIK PRO AKTIVACI 1. VRSTVY PÁNEVNÍHO DNA

  • Položte se na záda, nohy si opřete chodidly o zem, pokrčte je v kolenou. Špičky mírně vtočte k sobě, dlaně si položte na bříško. Hlava i ramena leží volně na zemi. Hlavu nezaklánějte, držte ji v ose páteře.
  • Zhluboka dýchejte. Představte si dva body na svém těle – sponu stydkou a kostrč. Mezi těmito dvěma body vede sval, tzv. sval lásky (ano ten, který se nám chvěje, když jsme vzrušené). Snažte se představit si spojnici těchto dvou bodů a s výdechem se pokuste prostor mezi sponou stydkou a kostrčí zkrátit, s nádechem povolte. Pokuste se přiblížit tyto dva body k sobě.
  • Ale pozor! Nezapojujeme žádné povrchové svaly (hýždě, stehna, bříško) a ani svěrače!! Je to malinký pohyb hluboko uvnitř našeho těla. Pokud se vám to nedaří, nic se neděje. Zůstaňte jen u vizualizace. Časem tato představa přejde v to, že opravdu fyzicky něco ucítíte.
  • Cvičte tak dlouho, jak jste schopna sval aktivovat, potom uvolněte své pánevní dno – představte si například, že se roztékáte na slunci jako čokoláda. Uvolnění pánevního dna věnujte dvojnásobek času, než který jste věnovala aktivaci.

Podobné články

Jste těhotná? Přečtěte si, co se děje první dva měsíce ve vašem těle

Zjednodušeně se dá říct, že první měsíc těhotenství o svém „jiném stavu“ nemáte zdání. I když se obecně říká, že těhotenství trvá devět kalendářních měsíců, tak výstižnější je pojmenování deset lunárních měsíců, což znamená deset měsíců trvajících 28 dnů. Celý článek

Péče o miminkovské genitálie. Nepodceňujte ji

Opruzeniny, ale i větší problémy mohou vzniknout při nesprávné péči o dětské genitálie. Nejčastějším problémem je opruzení zadečku, ale nejen zadečku, i třísel, podbřišku, zkrátka oblasti kryté plenkami. Kůže je podrážděná, zarudlá, svědí a bolí. Celý článek

Spolupracujeme s fitMAMI®

4 tipy, jak se připravit na první pracovní cestu

Stále více maminek na mateřské pracuje a dost z nich navíc díky své práci i cestuje. Možná ta první cesta čeká právě vás. Víte, jak se na to připravit? Jste šest měsíců po porodu, miminko už vás nepotřebuje každé tři hodiny a na řadu přichází práce Celý článek

Komentáře