Zastavme se a žijme

Datum přidání: 10. 12. 2015

Píše Kristýna Strakošová

Zastavme se a žijme

Jsem nadšená, když můžu podporovat ženy na mateřské. Sledovat jejich úspěchy i pády.  Vnímat je, přijímat, být oporou a také čerpat ze vzájemného sdílení. I proto miluji Strollering®, který není „jen o cvičení“, ale také o ženské pospolitosti.

O tom, že když jsme mámy, žijeme najednou v trochu jiném světě, který na první pohled vypadá jednoduše, na ten druhý velmi složitě, únavně a stereotypně a na ten třetí – hlubší – nesmírně svobodně a je jen na nás, jak s tím naložíme.

A také proto miluji semináře na téma pánevní dno, které pro ženy pořádám. Je to pro mě vždy okamžik zastavení.

A ruku na srdce – těch my matky máme opravdu málo.

Když se sejde skupina žen, které se neznají, zdálo by se, že budou mít ostych a zábrany řešit intimní témata. Avšak opak je pravdou. A tahle otevřenost je obdivuhodná, zářivá a nabíjející.

Během semináře vysvětluji přítomným ženám propojení našeho fyzického těla, našich svalů pánevního dna s emocemi a energií. Pánevní dno je pro nás ženy energetická pumpa. Pokud probudíme pánevní dno k životu, budeme spokojenější, méně unavené, zkrátka budeme zářit. A to je přesně to, co vnímám jako náš největší a nejdůležitější úkol.

Úkolem každé ženy je zářit – nic víc, nic míň.

V souvislosti s pánevním dnem to ale neznamená hodinové cvičení každý den po dobu několika měsíců. Je to právě o těch výše zmíněných zastaveních během dne, kdy si na pár minut uvědomíme, že máme také své potřeby, že naše vnitřní já volá po pozornosti. A právě v takový okamžik pomocí aktivace a relaxace pánevního dna jsme schopny pracovat s naším zdrojem energie.

Nebo si v klidu vypijme čaj, dojděme si na toaletu, prodýchejme se, narovnejme se, zacvičme si. To vše proto, abychom mohly dál zářit.

A tak pokud máte možnost čerpat ze sdílení s podobně naladěnými ženami, konejte to tak
často, jak to jen jde. Ať už si najdete svou lektorku Strolleringu® a zapadnete do její party maminek, nebo budete chodit na ženské semináře, ženské kruhy, nebo zvolíte úplně jinou cestu, předávejte dál svou ženskou energii a stejně tak ji dostanete zpátky. A pokud máte zrovna malé děti, využijte tohoto času ke svému osobnímu rozvoji, k lepšímu poznání sebe sama. Učiníte tak šťastnější sebe i své okolí.

CVIK PRO AKTIVACI 1. VRSTVY PÁNEVNÍHO DNA

  • Položte se na záda, nohy si opřete chodidly o zem, pokrčte je v kolenou. Špičky mírně vtočte k sobě, dlaně si položte na bříško. Hlava i ramena leží volně na zemi. Hlavu nezaklánějte, držte ji v ose páteře.
  • Zhluboka dýchejte. Představte si dva body na svém těle – sponu stydkou a kostrč. Mezi těmito dvěma body vede sval, tzv. sval lásky (ano ten, který se nám chvěje, když jsme vzrušené). Snažte se představit si spojnici těchto dvou bodů a s výdechem se pokuste prostor mezi sponou stydkou a kostrčí zkrátit, s nádechem povolte. Pokuste se přiblížit tyto dva body k sobě.
  • Ale pozor! Nezapojujeme žádné povrchové svaly (hýždě, stehna, bříško) a ani svěrače!! Je to malinký pohyb hluboko uvnitř našeho těla. Pokud se vám to nedaří, nic se neděje. Zůstaňte jen u vizualizace. Časem tato představa přejde v to, že opravdu fyzicky něco ucítíte.
  • Cvičte tak dlouho, jak jste schopna sval aktivovat, potom uvolněte své pánevní dno – představte si například, že se roztékáte na slunci jako čokoláda. Uvolnění pánevního dna věnujte dvojnásobek času, než který jste věnovala aktivaci.

Podobné články

Píše Zuzana Horáková

Novinka pro tatínky: Otcovská dovolená 2018

Od nového roku mohou tatínkové nastoupit na placenou “otcovskou” dovolenou. Otcovská bude vyměřována podle platu tatínka a trvat má jeden týden. Jaká je výše otcovské, od kdy je ji možné čerpat a jak je to v okolních státech... v dnešním článku. Celý článek

Spolupracujeme s Nevýchova.cz

Vychováváte své dítě, aby bylo jako vy... Pozor na to

Děti jsou obrazem toho, co do nich vložíme. Vidíme to dnes a denně, kdykoliv jsou děti drzé, je tak jednoduché říct, že jsou nevychované. Ale omyl - ony jsou vychované v tom, co viděly u jiných. A víte, kde je zakopaný pes celého problému? Celý článek

Petra Holečková

Píše Petra Holečková

Nastartovat hubnutí a začít hubnout? Určitě nehladovět

Po svátcích spousta z nás soupeří s pár kily navíc. Myšlenka na hubnutí je silná. Chceme zhubnout a i rodinu, především děti naučit zdravěji žít. Pro děti je vzor to nejdůležitější. Tak pojďme jim to všem ukázat, že to jde. Ale jak začít, abychom... Celý článek

Komentáře